Przeczytaj
Co Lina i Tim mogą powiedzieć na powitanie pierwszoklasistów?Co Lina i Tim mogą powiedzieć na powitanie pierwszoklasistów?
Kto co mówi? Słuchaj dialogu i czytaj go jednocześnie.Kto co mówi? Słuchaj dialogu i czytaj go jednocześnie.
Wer sagt was? Hör zu und lies mit.Wer sagt was? Hör zu und lies mit.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dz2ZH6Btq
Nagranie dźwiękowe
Źródło: Agnieszka Wedman, Herzlich willkommen, licencja: CC BY-SA 3.0.
Jak Lina i Tim przywitali pierwszoklasistów? Przyporządkuj wypowiedzi do dzieci.Jak Lina i Tim przywitali pierwszoklasistów? Przyporządkuj wypowiedzi do dzieci.
Ordne zu.Ordne zu.
Posłuchaj, jak Lina składa życzenia. Ułóż zdanie i je przeczytaj.Posłuchaj, jak Lina składa życzenia. Ułóż zdanie i je przeczytaj.
Bilde einen Satz. Lies ihn vor.Bilde einen Satz. Lies ihn vor.

Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dz2ZH6Btq
Nagranie dźwiękowe
Co dzieci mogą znaleźć w rożku szkolnym? Dopasuj podpisy do zdjęć. Przeczytaj na głos wszystkie podpisy.Co dzieci mogą znaleźć w rożku szkolnym? Dopasuj podpisy do zdjęć. Przeczytaj na głos wszystkie podpisy.
Ordne zu. Lies vor.Ordne zu. Lies vor.
Bilde Paare.
Połącz w pary.
Nie tylko przybory szkolne. Posłuchaj, jakie słodycze znalazł chłopiec w swoim rożku. Wybierz właściwe zdjęcia.Nie tylko przybory szkolne. Posłuchaj, jakie słodycze znalazł chłopiec w swoim rożku. Wybierz właściwe zdjęcia.
Wähle die richtigen Fotos.Wähle die richtigen Fotos.
Welche Reihenfolge ist richtig?
Posłuchaj, jakie słodycze znalazł chłopiec w swoim rożku. Ułóż je zgodnie z kolejnością w nagraniu.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dz2ZH6Btq
Nagranie dźwiękowe
Przygotuj kredki w różnych kolorach. Słuchaj nagrania i wybieraj kredki we właściwym kolorze. Na końcu ułóż z nich jakąś figurę.Przygotuj kredki w różnych kolorach. Słuchaj nagrania i wybieraj kredki we właściwym kolorze. Na końcu ułóż z nich jakąś figurę.
Hör zu und wähle die passenden Buntstifte.Hör zu und wähle die passenden Buntstifte.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dz2ZH6Btq
Nagranie dźwiękowe

Bilde Paare.
Połącz w pary.

Dzieci w Niemczech idą po raz pierwszy do szkoły w wieku sześciu lat. Tego dnia towarzyszą im rodzice, często także dziadkowie. Najmłodsi przychodzą z tornistrami lub plecakami. Starsi uczniowie witają ich specjalnym występem. Potem pierwszoklasiści poznają swoich nauczycieli i siebie nawzajem. Nie mogą się doczekać, aby rozpakować rożki szkolne, w których zwykle znajdują się przybory szkolne, małe zabawki i słodycze.Dzieci w Niemczech idą po raz pierwszy do szkoły w wieku sześciu lat. Tego dnia towarzyszą im rodzice, często także dziadkowie. Najmłodsi przychodzą z tornistrami lub plecakami. Starsi uczniowie witają ich specjalnym występem. Potem pierwszoklasiści poznają swoich nauczycieli i siebie nawzajem. Nie mogą się doczekać, aby rozpakować rożki szkolne, w których zwykle znajdują się przybory szkolne, małe zabawki i słodycze.













