Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Przedstawiamy się

Cele lekcji

Wiadomości

Uczeń:

  • zna zasady grzeczności,

  • wie jak należy przedstawiać się w różnych sytuacjach i różnym osobom,

  • wie jakie zasady obowiązują przy przedstawianiu się.

Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi przedstawić się różnym osobom,

  • potrafi użyć odpowiednich słów w stosunku do różnych osób.

Metoda i forma pracy

Elementy pogadanki, poszukująca, elementy dramy, zajęć praktycznych.

Środki dydaktyczne

Podręcznik etykiety, karta pracy.

Przebieg lekcji

Faza przygotowawcza

Nauczyciel informuje uczniów o temacie lekcji i rozdaje karty pracy.

Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel prowadzi z uczniami rozmowę na temat grzeczności i tego, jak się przedstawiamy.

  2. Nauczyciel prosi uczniów o podawanie jak się można przedstawiać.

  3. Nauczyciel prosi uczniów, aby wyobrazili sobie, że właśnie poszli do nowej klasy i muszą przedstawić się. Prosi aby dzieci powiedziały jak należy się przedstawiać.

  4. Nauczyciel zapisuje na tablicy punkty:

    1. Imię i nazwisko

    2. Wiek

    3. Miejsce zamieszkania

    4. Rodzina

    5. Zwierzęta

    6. Zainteresowania.

Następnie prosi jedno lub dwoje dzieci aby wyszły na środek klasy i ładnie przedstawiły się wg punktów.

  1. Nauczyciel prosi uczniów o zainscenizowanie przedstawienia się: nowemu koledze,

babci kolegi, koleżance, nowemu wychowawcy – i prosi o odpowiedź, skąd wynikają różnice w sposobie przedstawiania się.

Faza podsumowująca

Nauczyciel prosi uczniów o sporządzenie krótkiej notatki na temat przedstawiania się i o przeczytanie jej.

5. Bibliografia

6. Załączniki

a) Zadanie domowe

Zadaniem uczniów jest odnaleźć w podręczniku etykiety i wypisać, kto i kiedy pierwszy podaje rękę przy powitaniu i pożegnaniu, kto kogo i w jaki sposób przedstawia.Uczniowie mają za zadanie opisać wybraną porę roku stosując wszystkie poznane środki stylistyczne.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Brak

RdqRNRidfDL1g

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 73.68 KB w języku polskim
R5os4kgfQW0mO

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.50 KB w języku polskim