Przedstawiamy się
Przedstawiamy się
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
zna zasady grzeczności,
wie jak należy przedstawiać się w różnych sytuacjach i różnym osobom,
wie jakie zasady obowiązują przy przedstawianiu się.
Umiejętności
Uczeń:
potrafi przedstawić się różnym osobom,
potrafi użyć odpowiednich słów w stosunku do różnych osób.
Metoda i forma pracy
Elementy pogadanki, poszukująca, elementy dramy, zajęć praktycznych.
Środki dydaktyczne
Podręcznik etykiety, karta pracy.
Przebieg lekcji
Faza przygotowawcza
Nauczyciel informuje uczniów o temacie lekcji i rozdaje karty pracy.
Faza realizacyjna
Nauczyciel prowadzi z uczniami rozmowę na temat grzeczności i tego, jak się przedstawiamy.
Nauczyciel prosi uczniów o podawanie jak się można przedstawiać.
Nauczyciel prosi uczniów, aby wyobrazili sobie, że właśnie poszli do nowej klasy i muszą przedstawić się. Prosi aby dzieci powiedziały jak należy się przedstawiać.
Nauczyciel zapisuje na tablicy punkty:
Imię i nazwisko
Wiek
Miejsce zamieszkania
Rodzina
Zwierzęta
Zainteresowania.
Następnie prosi jedno lub dwoje dzieci aby wyszły na środek klasy i ładnie przedstawiły się wg punktów.
Nauczyciel prosi uczniów o zainscenizowanie przedstawienia się: nowemu koledze,
babci kolegi, koleżance, nowemu wychowawcy – i prosi o odpowiedź, skąd wynikają różnice w sposobie przedstawiania się.
Faza podsumowująca
Nauczyciel prosi uczniów o sporządzenie krótkiej notatki na temat przedstawiania się i o przeczytanie jej.
5. Bibliografia
6. Załączniki
a) Zadanie domowe
Zadaniem uczniów jest odnaleźć w podręczniku etykiety i wypisać, kto i kiedy pierwszy podaje rękę przy powitaniu i pożegnaniu, kto kogo i w jaki sposób przedstawia.Uczniowie mają za zadanie opisać wybraną porę roku stosując wszystkie poznane środki stylistyczne.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
Brak