Przestrzegamy zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie lekcji wychowania fizycznego
Przestrzegamy zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie lekcji wychowania fizycznego Scenariusz lekcji, I etap edukacyjny, wychowanie fizyczne
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
II. Uczeń kończący klasę III
II.4 Bezpieczeństwo i edukacja zdrowotna
II.4.e Uczeń przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie zajęć ruchowych; posługuje się przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem
Adresat: Uczniowie klasy III
Czas zajęć: 45 minut
Cele szczegółowe w zakresie wiadomości
Uczeń:
zna zasady bezpiecznego zachowania się w trakcie lekcji wychowania fizycznego
zna nazwy wybranych przyborów
Cele szczegółowe w zakresie umiejętności
Uczeń:
wykonuje ćwiczenia, gry i zabawy z różnymi przyborami
Cele szczegółowe w zakresie postaw
Uczeń:
szanuje sprzęt sportowy
Metody nauczania
zabawowa klasyczna, zadaniowa ścisła
Formy i miejsce zajęć
Formy: frontalna, indywidualna, grupowa
Miejsce ćwiczeń: Sala gimnastyczna lub inne miejsce przygotowane do prowadzenia zajęć.
Przybory i przyrządy
Piłeczki do tenisa stołowego – ok. 300 sztuk, kosz/wiaderka – 4 sztuki, słupki – 2 sztuki, klocki – 1x liczba uczniów, kocyki – 1x liczba uczniów, piłki siatkowe – 2x liczba uczniów +1 szt., obręcze gimnastyczne – 14 sztuk, kółka ringo – ½x liczba uczniów, karton/paletka – 1x liczba uczniów, znaczniki (szarfy) – dwa kolory po ½x liczba uczniów, stoper – 1 sztuka, ławeczki gimnastyczne – 4 sztuki, rzutnik, laptop.
Zasoby multimedialne
film: „Ćwiczenia z przyborami”
prezentacja multimedialna: „Ćwiczenia z nietypowym przyborem”
prezentacja multimedialna: „Przybory sportowe”
Opis przebiegu lekcji
Tok | Opis przebiegu zajęć | Uwagi organizacyjno – metodyczne |
Część wstępna 15 – 20 minut |
Zabawa ożywiająca – „Kto więcej przyniesie” Dzieci siedzą w dwóch rzędach na linii startu – mety. Na podłodze przy każdym zespole, przy słupku startowym, stoi pusty kosz na piłeczki. Na podłodze za linią półmetka stoi kosz z piłeczkami do tenisa stołowego. Na sygnał nauczyciela, pierwsze osoby z zespołów biegną za linię półmetka do kosza z piłeczkami. Biorą w dłonie jak największą liczbę piłeczek, z którymi wracają do zespołu | Ustawienie w szeregu. Dzieci w rozsypce Zasoby multimedialne. Podział uczniów na dwa zespoły. |
Część główna 20 – 25 minut | Zabawa – „Wyciągnij klocek stopami” Zespoły ustawione w rzędzie na linii startu – mety. Zabawa – „Jazda na kocykach” Dzieci w przysiadzie podpartym, kładą dłonie na kocyku Zabawa skoczna Układamy na podłodze obręcze gimnastyczne, tak aby stykały się ze sobą. Dzieci kolejno skaczą obunóż przez obręcze. Następnie zwiększamy odległość między obręczami i ich układ względem siebie. Gra – „Kto więcej” Zespoły ustawiają się na liniach bocznych boiska do piłki siatkowej. W połowie wyznaczonego boiska ustawione są dwie ławki, na których, w kółkach ringo, leżą piłki siatkowe (liczba piłek jest równa liczbie członków jednego zespołu). Na sygnał nauczyciela pierwszy zespół kopiąc swoją piłkę leżącą na podłodze, próbuje strącić piłkę znajdującą się na ławce. Kopnięcie piłki następuje | Każdy uczeń ma kocyk. Dzieci pokonują trasę skacząc obunóż, jednonóż, bieżnie. Nauczyciel przez odliczenie dzieli dzieci na dwa zespoły. |
Część końcowa 5 –10 minut |
| Dzieci w rozsypce. Karton/paletka Uczniowie w siadzie skrzyżnym. W podsumowaniu nauczyciel podkreśla znaczenie właściwego, bezpiecznego zachowania się podczas lekcji wychowania fizycznego. |