Sprawdź, co potrafisz jako tapicer
DRM.05. Wykonywanie wyrobów tapicerowanych - Tapicer 753402
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Treść przewodnikaTreść przewodnika
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Treść przewodnika
Celem e‑materiału jest ułatwienie przyswojenia wiedzy, jednakże należy pamiętać, że nie wyczerpuje on opracowanego tematu, a jedynie daje Ci bardzo dobre podstawy do zdobycia wiedzy w zakresie wykonywania wyrobów tapicerowanych.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Struktura e‑materiału
Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane ich tematyką. W każdym z nich znajdziesz niezbędne informacje, które umożliwią przyswojenie wiedzy z zakresu materiałoznawstwa w tapicerstwie.
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz spis treści.
2. Materiały multimedialne
To odpowiednio dobrane multimedia ułatwiające uczniowi przyswojenie wiedzy. Materiał Sprawdź co potrafisz jako tapicer składa się z jednego multimedium:
Gra edukacyjna – Sprawdź, co potrafisz jako tapicerGra edukacyjna – Sprawdź, co potrafisz jako tapicer
Gra prezentuje treści dotyczące pracy tapicera. Umożliwia dobór metody naprawy i konserwacji wyrobu tapicerowanego, przygotowanie elementów wyrobu do naprawy i renowacji, a przy tym stanowi atrakcyjną formę nauki poprzez zabawę.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające – pozwolą Ci sprawdzić poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu wykonywania i naprawy mebli tapicerowanych.
Słownik pojęć do e‑materiałuSłownik pojęć do e‑materiału – zawiera specjalistyczne słownictwo, które występuje w całym e‑materiale wraz z wyjaśnieniami/definicjami.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela – zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się – to wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia – stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania – objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie: tapicera.
Gra edukacyjna przybliży Ci najważniejsze informacje z zakresu tapicerowania mebli, potrzebnych narzędzi i odpowiednich technik. Przechodząc misję, zdobywasz kolejne umiejętności i poszerzasz swoją wiedzę. Po wykonaniu zadań w grze dopisz do niej kolejny poziom.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.
Słownik pojęć systematyzuje i utrwala pojęcia, która wiążą się z tematem, podaje dokładne definicje, co pozwala na powtórzenie wiedzy.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z materiałów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści