E-materiały do kształcenia zawodowego

Błędy w trakcie zabiegu

FRK.04. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych – technik usług kosmetycznych 514207

Przewodnik dla uczącego się

5

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1.1. Wprowadzenie

Wprowadzenie przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

1.2. Materiały multimedialne

E‑materiał zawiera materiały multimedialne i obudowę dydaktyczną zdefiniowane w koncepcji e‑materiałów do kształcenia zawodowego i standardzie funkcjonalnym. Na multimedia składają się dwa materiały multimedialne:

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.

Galeria zdjęćDeo1HLZszGaleria zdjęć ,,Błędy w trakcie zabiegu i ich skutki” przedstawia częste błędy powstałe w wyniku nieprawidłowego wykonywania zabiegów kosmetycznych. Są to zmiany na skórze oraz zmiany w tkankach skóry, jak poparzenia czy wybroczyny. Poza tym galeria prezentuje aparaturę stosowaną w zawodzie i pojedyncze elementy czy preparaty przydatne w wykonywaniu zabiegów.

Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learningD14bBTpxFInteraktywne narzędzie typu scenario‑based learning ,,Tworzenie procesu zabiegowego” zawiera trzy misje do wykonania przez ucznia, który wciela się w osobę wykonującą zabiegi na skórze: depilację, mikrodermabrazję i peeling chemiczny. W poszczególnych krokach uczeń wskazuje właściwą kolejność wykonywania czynności, preparaty oraz aparaturę stosowane na każdym etapie, a także niepożądane reakcje klienta i sposoby ich eliminacji. Na koniec każdej misji wskazuje pożądane efekty zabiegu.

1.3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDNYG7Hf1rInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć związanych z mechanizmem tworzenia ściegu w maszynie stębnówce, wspomagając przygotowanie uczniów do egzaminu zawodowego.

  • Słownik pojęć do e‑materiałuDCwg1QeUcSłownik pojęć do e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDYUsLzv5APrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD1E4GSxSOPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiał w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDkKNeE7lyNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDmZqTGPzTInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik kosmetyczny. Materiały multimedialne gromadzą najistotniejsze informacje z zakresu składu, produkcji i zastosowania kosmetyków. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.

Na podstawie galerii zdjęć ,,Błędy w trakcie zabiegu i ich skutki” możesz samodzielnie przygotować notatkę – mapę myśli dotyczącą błędów popełnianych w trakcie wykonywania zabiegów kosmetycznych. Zapiszesz podstawowe informacje na temat rodzajów błędów, ich skutków oraz sposobów eliminacji.

Zapoznaj się z interaktywnym narzędziem typu scenario‑based learning ,,Tworzenie procesu zabiegowego”. Jako technik kosmetyczny musisz orientować się w poszczególnych etapach wykonywanych zabiegów, metodom uniknięcia popularnych błędów, efektach zabiegów i stosowanych podczas ich wykonywania preparatach i aparaturze. Po zapoznaniu się z narzędziem przygotuj notatkę w formie dużego plakatu, który będzie Ci służyć do kolejnych powtórek. Pierwszą informacją na Twoim plakacie niech będą poszczególne etapy trzech wskazanych w narzędziu zabiegów. Następnie wskaż preparaty i narzędzia wykorzystywane w tych zabiegach. Dalej określ popularne błędy popełniane, a na koniec pożądane efekty zabiegów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści