Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości Uczeń:

      • wie, jakie tradycje związane są ze świętami wielkanocnymi;

      • wie, na jakie pytanie odpowiada rzeczownik i przymiotnik;

      • wie, w jaki sposób ułożyć zadanie z treścią i dokonać obliczeń w tym zakresie;

      • wie, w jak dokonać obliczeń w zakresie dzielenia.

    2. Umiejętności Uczeń:

      • potrafi odnaleźć w tekście rzeczowniki i przymiotniki;

      • umie zaśpiewać piosenkę o tematyce wielkanocnej;

      • potrafi wykonać koszyczek wielkanocny z plasteliny;

      • umie poprawnie i starannie przepisać wskazany przez nauczyciela tekst;

      • potrafi wypowiadać się na określony temat.

  2. Metoda pracy

    • praca z tekstem,

    • ekspresji impresyjnej,

    • ćwiczebna,

    • plastelina.

  3. Środki dydaktyczne

    • kaseta z utworem muzycznym o tematyce wielkanocnej,

    • tekst dotyczący tradycji wielkanocnych w dawnej Polsce,

    • podręcznik.

  4. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Wysłuchanie utworu muzycznego o tematyce wielkanocnej.

      2. Rozmowa dotycząca zwyczajów i tradycji związanych ze świętami:

        • Jakich potraw nie może zabraknąć na świątecznym stole?

        • Co znajduje się w świątecznym koszyku?

        • Który ze zwyczajów wielkanocnych podoba wam się najbardziej?

      3. Nauczyciel czyta uczniom fragment dotyczący opisu wystroju stołu świątecznego z XIX wieku.

      4. Porównanie wyglądu stołu dawniej i współcześnie.

    2. Faza realizacyjna

      1. Obliczenie ćwiczeń doskonalących umiejętność dzielenia.

      2. Wspólne układanie zadań z treścią do działań związanych z tematyką świąt.

      3. Słuchanie recytacji utworu pt. „Wielkanocny stół”.

      4. Zaobserwowanie niezwykłości w przedstawianiu zwyczajów wielkanocnych.

      5. Uczniowie podkreślają w wierszu określenia rzeczowników.
        Nauczyciel: Jaka to część mowy i na jakie pytanie odpowiada?

      6. Ćwiczenie polegające na łączeniu przymiotników z odpowiadającymi im rzeczownikami (załącznik a).

      7. Ćwiczenia doskonalące umiejętność starannego pisania (załącznik b).

    3. Faza podsumowująca

      1. Wykonanie z plasteliny wielkanocnego koszyczka.

      2. Przygotowanie wystawy wielkanocnych koszyczków.

  5. Bibliografia

    1. H. Dobrowolska, A.Konieczna, Wesoła szkoła – kształcenie zintegrowane w klasie 2, WSiP, Warszawa 2000r.

    2. H. Szymaderska, Polskie tradycje świąteczne, Świat Książki, Warszawa 2003r

  6. Załączniki

    1. Połącz przymiotniki z odpowiadającymi im rzeczownikami

    2. Przeczytaj i przepisz zdania, zastępując obrazki wyrazami.

    3. Zadanie domowe

      Wykreśl z wykreślanki 7 wyrazów związanych ze świętami. Następnie zilustruj je rysunkami.

  7. Czas trwania lekcji 3 godziny lekcyjne

R1Fn1jVoKYrkb

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 97.35 KB w języku polskim
R1SX7P7REjXdB

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 1.20 MB w języku polskim