Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Przybliżenia dziesiętne

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-zna zasadę przybliżania liczb dziesiętnych,

-rozumie, co to jest przybliżenie z nadmiarem i niedomiarem.

b) Umiejętności

Uczeń:

-podaje przybliżenia dziesiętne liczby zgodnie z wymaganą dokładnością,

-określa, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy niedomiarem,

-uzasadnia sposób zaokrąglania liczb.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, praca z całą klasą w zeszytach i na tablicy, praca samodzielna.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej.

b) Faza realizacyjna

1. Wykład nauczyciela- wyjaśnienie zasady przybliżania liczb dziesiętnych.

2. Praca z całą klasą –zadanie z podręcznika dot. tematu lekcji.

3. Praca samodzielna z kartą pracy ( załącznik 1).

c) Faza podsumowująca

Omówienie wyników pracy samodzielnej, zadanie pracy domowej ( załącznik 2).

5. Bibliografia

Pomysł własny

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Podaj przybliżenia dziesiętne liczb zgodnie z podaną dokładnością:

Dana liczba

Przybliżenie

do jedności

Przybliżenie

do 0,1

Przybliżenie

do 0,01

Przybliżenie

do 0,001

17,0987

240,5673

0,9834

3,2065

12,6531

9,9999

2,0009

35,5671

b) Zadanie domowe ( załącznik 2 )

„Przybliżenia dziesiętne” – zeszyt ćwiczeń.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RQG3Qw1R1rGCs

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 82.45 KB w języku polskim
RHUCB25yk9PII

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.50 KB w języku polskim