Przybliżenia dziesiętne
Przybliżenia dziesiętne
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-zna zasadę przybliżania liczb dziesiętnych,
-rozumie, co to jest przybliżenie z nadmiarem i niedomiarem.
b) Umiejętności
Uczeń:
-podaje przybliżenia dziesiętne liczby zgodnie z wymaganą dokładnością,
-określa, czy jest to przybliżenie z nadmiarem, czy niedomiarem,
-uzasadnia sposób zaokrąglania liczb.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, praca z całą klasą w zeszytach i na tablicy, praca samodzielna.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej.
b) Faza realizacyjna
1. Wykład nauczyciela- wyjaśnienie zasady przybliżania liczb dziesiętnych.
2. Praca z całą klasą –zadanie z podręcznika dot. tematu lekcji.
3. Praca samodzielna z kartą pracy ( załącznik 1).
c) Faza podsumowująca
Omówienie wyników pracy samodzielnej, zadanie pracy domowej ( załącznik 2).
5. Bibliografia
Pomysł własny
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
Podaj przybliżenia dziesiętne liczb zgodnie z podaną dokładnością:
Dana liczba | Przybliżenie do jedności | Przybliżenie do 0,1 | Przybliżenie do 0,01 | Przybliżenie do 0,001 |
17,0987 | ||||
240,5673 | ||||
0,9834 | ||||
3,2065 | ||||
12,6531 | ||||
9,9999 | ||||
2,0009 | ||||
35,5671 |
b) Zadanie domowe ( załącznik 2 )
„Przybliżenia dziesiętne” – zeszyt ćwiczeń.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak