Przygotowanie arkusza kalkulacyjnego do druku
Po zaprojektowaniu tabel w arkuszu kalkulacyjnym możesz je wydrukować. Operacja ta będzie jednak od ciebie wymagała odpowiedniego przygotowania dokumentu.
Do ważnych czynności przygotowujących arkusz do wydruku należą:
określenie obszaru wydruku,
określenie orientacji poziomej lub pionowej wydruku,
zaprojektowanie stopki i nagłówka drukowanej strony ze szczególnym uwzględnieniem wstawienia numeracji stron; w obszarze stopki i nagłówka możesz umieścić elementy, np.: numer strony, datę, godzinę, nazwę pliku lub inne, własne teksty, które będą powtarzały się na wszystkich stronach dokumentu,
zaznaczenie wierszy i kolumn, które powinny być drukowane na każdej stronie w przypadku wydruku tabeli na kilku stronach,
określenie, na ilu stronach powinien zmieścić się wydruk (jeśli jest to konieczne).
Przygotuj do wydruku tabelę zawierającą informacje na temat najwyższych szczytów Tatr. W tym celu pobierz plik z podręcznika.
Aby wykonać to zadanie, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
Odszukaj pozostałe nazwy szczytów i ich wysokości. Wpisz brakujące dane do tabeli.
Odszukaj w programie możliwości projektowania nagłówka. Wpisz do niego tytuł „Tatrzańskie szczyty”.
W analogiczny sposób dokonaj edycji stopki. Wprowadź do niej, z prawej strony, numer strony.
Zaprojektuj wydruk, tak aby drugi wiersz tabeli (wiersz nagłówkowy) był widoczny na każdej stronie wydruku.
Jeśli masz problemy z wykonaniem tego zadania, obejrzyj wybrany film pokazujący przygotowanie arkusza do wydruku w programie ExcelExcel lub w programie CalcCalc.
Przygotuj tabelę, prezentującą polskie drzewa, do wydruku, w następujący sposób:
Określ orientację pionową.
W nagłówku wprowadź tytuł Rodzaje drzew występujących w Polsce.
W stopce dokumentu wprowadź datę wykonania dokumentu.
Załóż powtarzalność trzeciego wiersza na każdej stronie wydruku.
Wyśrodkuj wydruk tabeli w pionie i poziomie.
RuKNw69iMILGl1 ReRaPbCUvgrBL1
Programy służące do projektowania arkuszy kalkulacyjnych pozwalają zdefiniować ich sposób drukowania. Umożliwiają one, między innymi, określić obszar drukowania, zaprojektować stopki i nagłówki stron, orientacje stron, wprowadzić powtarzalne na wydrukach wiersze i kolumny nagłówkowe.