Renowacja sztukatorskich elementów architektury
BUD.23. Wykonywanie i renowacja detali architektonicznych wyodrębnionej w zawodzie: Technik renowacji elementów architektury 311210
Renowacja kamiennego detalu architektonicznego
SYMULATOR
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1Ns9WW9C
Nagranie jest tożsame z treścią instrukcji korzystania z symulatora.
Symulator pozwala użytkownikowi na ćwiczenie zadań zawodowych związanych z renowacją kamiennego detalu architektonicznego.
Aby w pełni skorzystać ze wszystkich możliwości symulatora, należy przejść do trybu pełnoekranowego. W tym celu trzeba wybrać ikonę znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu startowego.

W górnej części ekranu znajdują się opcje wyboru typowych uszkodzeń profili kamiennych. Użytkownik w dowolnej kolejności może wybrać jedną z nich, klikając na jego nazwę lewym przyciskiem myszy.

Poniżej znajduje się przycisk „Instrukcja”. Kliknięcie tego przycisku pozwala na zapoznanie się z treścią polecenia oraz jego odsłuchanie.

Po kliknięciu wybranej opcji pojawia się grafika ilustrująca rodzaj uszkodzenia, a pod nią jego zdjęcie. W następnym kroku należy wybrać odpowiednie narzędzia, materiały i czynności. W tym celu należy zaznaczyć wybrane opcje znajdujące się w bibliotece umieszczonej po prawej stronie ekranu. Biblioteka została podzielona na trzy części: narzędzia, materiały, czynności.



Aby sprawdzić poprawność wybranych parametrów, należy kliknąć przycisk „Sprawdź” znajdujący się poniżej opcji wyboru.

Podczas wykonywania zadania można skorzystać z bazy wiedzy. Po kliknięciu przycisku „Baza wiedzy” znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu wyświetla się ramka z informacjami pomocnymi w wyborze właściwych opcji symulatora.

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tab - poruszanie się do przodu po elementach
Shift + Tab - poruszanie się do tyłu po elementach
Spacja - podnoszenie i upuszczanie elementów
Escape - anulowanie przeciągania
Strzałki - przenoszenie elementów do sąsiadujących stref upuszczania

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1Ns9WW9C
Powiązane ćwiczenia:
- 3. GruntowanieWstaw w tekst3. Gruntowanie
R1Vfd1HTcwdwP2 Przeciągnij odpowiednie słowa, aby uzupełnić luki. Gruntowanie to 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej powierzchni przeznaczonej do malowania warstwą 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej, mającego właściwości silnego 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej z podłożem. Celem gruntowania jest stworzenie 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej powłoki oraz 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej przyczepności materiału malarskiego do powierzchni malowanej.Przeciągnij odpowiednie słowa, aby uzupełnić luki. Gruntowanie to 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej powierzchni przeznaczonej do malowania warstwą 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej, mającego właściwości silnego 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej z podłożem. Celem gruntowania jest stworzenie 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej powłoki oraz 1. osłabienia, 2. wiązania się, 3. wypełnienie, 4. powlekanie, 5. jednolitej, 6. masy do spoinowania, 7. zmniejszenie, 8. gruntu malarskiego, 9. zwiększenie, 10. niejednolitej przyczepności materiału malarskiego do powierzchni malowanej.