Artykuł naukowy prezentujący metody badań neuronalnych mechanizmów reprezentacji Ja u wysokofunkcjonujących osób z autyzmem. Z wykorzystaniem metod MRI oraz EEG, badacze podejmują próbę odpowiedzi na pytanie czy istnieją mechanizmy poznawcze związane jedynie z tymi aspektami ludzkiego doświadczenia, które dotyczą własnej osoby. Czy mechanizmy te funkcjonują niezależnie od siebie, czy istnieje pewien „rdzeń”, który scala te elementy we wspólnej reprezentacji poznawczej? Tekst pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie poznawcze osób z autyzmem w kontekście reprezentacji Ja, w odniesieniu do takich aspektów jak: psychologiczna reprezentacja Ja, fizyczna i symboliczna reprezentacja Ja czy pamięć autobiograficzna. Rekomendacja - rozwój kompetencji kognitywnych nauczycieli, terapeutów dzieci, młodzieży z ASD.

Otwórz linkhttps://www.ejournals.eu/Psychologia‑Rozwojowa/2019/Numer‑4-2019/art/15927Otwórz link /

Źródło: Habnna B. Cygan, Czasopismo Psychologia Rozwojowa, 2019, tom 24, nr 4, s. 9‑20, Uniwersytet Jagielloński