Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Metadane scenariusza

ID (wypełnia redakcja)

Tytuł

Что мы выучили? – повторение материала (класс, семья, покупки).

Przedmiot nauczania

Język rosyjski

Autor (imię i nazwisko)

Anna Leszczyńska

Adres (ulica, nr domu)

ul. Środkowa 12

Kod pocztowy, miejscowość

09 – 100 Płońsk

Login autora w Scholaris

annaleszczynska7.scholaris.pl

Abstrakt

Lekcja ma na celu powtórzenie i utrwalenie materiału leksykalnego (paragrafy 9 – 12 z podręcznika) dotyczącego sklepów, klasy i rodziny. Uczniowie pracując indywidualnie i grupowo będą kształcić umiejętność posługiwania się leksyką objętą powtórzeniem. Uatrakcyjnieniem zajęć będą zagadki i gry dydaktyczne, dzięki którym uczestnicy zajęć będą mogli praktycznie zastosować słownictwo.

Wydawca

OSI CompuTrain

Źródło

Podręcznik dla kl. VI: Wł. Figarski,,В школу! 2” , Zeszyt ćwiczeń, Warszawa 2001 r.

Odnośniki

nagrania magnetofonowe, podręcznik, materiały dla grup, ilustracje przedstawiające klasę, sklepy, poznaną rodzinę Ani i Griszy.

Etap edukacyjny

klasy IV‑VI

Informacje o prawach (wypełnia redakcja)

Słowa kluczowe

Klasa, rodzina, sklepy, zakupy, ćwiczenia powtórzeniowe, konwersacja, gry dydaktyczne, zagadki, praca w grupach.

UDC (wypełnia redakcja)

Przybliżony czas trwania zajęć (dotyczy scenariuszy, kart pracy, testów, prezentacji)

45 minut

Uwagi

Scenariusz lekcji języka rosyjskiego w kl. VI Что мы выучили? – повторение материала (класс, семья, покупки).

W trakcie lekcji uczniowie będą powtarzać i utrwalać leksykę związaną z tematem rodzina, klasa i sklepy. Wykorzystają nazwy członków rodziny, będą określać ich miejsce pracy, zainteresowania, będą nazywać elementy wyposażenia klasy oraz nazwy sklepów i artykułów różnego rodzaju.

Umiejętności

Celem lekcji jest nabycie umiejętności praktycznego zastosowania poznanej na poprzednich lekcjach leksyki. W formie różnych ćwiczeń praktycznych (pytania i odpowiedzi, opis ilustracji, rozwiązywanie zagadek, scenki w parach) uczestnicy zajęć utrwalą poznaną wcześniej leksykę.

Metoda i forma pracy

Uczestnicy zajęć będą pracować indywidualnie, grupowo i zbiorowo. Prowadzący zastosuję metodę słowną, gry dydaktyczne i dramowe oraz metodę ćwiczeń praktycznych.

Środki dydaktyczne

Prowadzący zajęcia wykorzysta nagrania magnetofonowe, podręcznik, materiały dla grup, ilustracje przedstawiające klasę, sklepy, poznaną rodzinę Ani i Griszy.

W fazie wstępnej nauczyciel zapozna uczniów z celami lekcji oraz poda temat. W części powtórzeniowo – konwersacyjnej zostanie powtórzone słownictwo występujące w podręczniku w paragrafach 9 – 12. W oparciu o odtworzone nagrania magnetofonowe nauczyciel zadaj pytania uczniom. Z kolei pytania formułują sami uczniowie i wyznaczają do odpowiedzi wybranych uczniów. Praca ma formę wężyka: pierwszy uczeń pyta, kolejny odpowiada i zadaje pytanie kolejnemu uczniowi. Zabawa do momentu wykorzystania całości poznanej leksyki.

Faza realizacyjna

W fazie realizacyjnej uczniowie pracują w grupach. Zadanie pierwsze w oparciu o przygotowany materiał dla grup polega na zapisaniu poprawnych odpowiedzi na pytania. Pytania dotyczą poznanej rodziny Ani i Griszy, wyglądu i wyposażenia klasy oraz sklepów. Po zakończeniu pracy grupy prezentują odpowiedzi, na noszą ewentualne poprawki lub uzupełniają niepełne odpowiedzi. W ramach przerwy śródlekcyjnej prowadzący zadaje uczniom zagadki, które są tematycznie związane z powtarzanymi tematami. Uczniowie, którzy jako pierwsi podadzą poprawne rozwiązanie, otrzymują plusy. Z kolei uczniowie wykonują drugie zadanie: przygotowują scenki dramowe zgodnie z podanym dla każdej grupy poleceniem – zabawa w sklep. Przygotowane scenki są prezentowane klasie, a najlepsze ocenione.

Faza podsumowująca

W części podsumowującej nauczyciel wykorzystuje materiał z lekcji (pytania, ilustracje z podręcznika i zeszytu ćwiczeń, zagadki) w celu utrwalenia leksyki. Sprawdza wybiórczo, czy wszyscy uczniowie dobrze opanowali materiał. W części końcowej poleca uczniom zadawać po 2 pytania swoim kolegom z ławki.

Bibliografia

Podręcznik dla kl. VI: Wł. Figarski,,В школу! 2” , Zeszyt ćwiczeń, WSiP S.A. 2001r.

Pytania do powtórzenia:

Какие магазины вы знаете?

Что такое гастронoм?

Что такое универсам?

Какие прoдовольственные продукты вы знаете?

Что находится в нашем классе?

Что вы знаете о семье Ани и Гриши?

Zagadki:

  • Она висит на стене в классе. На ней пишем мелом.

/доска/

  • Мама, папа, их дети.

/семья/

  • В нём делаешь покупки; в нём только продовольстенные продукты.

/гастроном/

  • Она висит на стене в классе. На ней страны, города, реки, моря.

/карта/

  • Члены семьи – они уже не работают, они на пенсии.

/бабушка и дедушка/

Zadania dla grup (scenki):

I – Przyszedłeś do sklepu, chcesz kupić kilogram kiełbasy i pół kilograma szynki.

II – Przyszedłeś do sklepu, chcesz kupić kilogram jabłek pół kilograma śliwek.

III – Przyszedłeś do sklepu, chcesz kupić mleko, bułki i kefir.

Zadanie domowe

Zadanie domowe polega na zapisaniu kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat swojej klasy, jej wyposażenia i wyglądu.

Мой класс – напиши несколько предложений.

R12t1n9ywTsfF

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 53.50 KB w języku polskim