Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem działań na liczbach naturalnych

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-rozróżnia porównywanie ilorazowe i różnicowe,

-zna algorytmy działań pisemnych,

-zna metody rozwiązywania zadań tekstowych.

b) Umiejętności

Uczeń:

-stosuje w zadaniach porównywanie różnicowe i ilorazowe,

-rozwiązuje zadania tekstowe dokonując ich analizy,

-potrafi wykonywać działania pisemne na liczbach naturalnych,

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, metoda problemowa

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, przypomnienie zasad rozwiązywania zadań tekstowych.

b) Faza realizacyjna

Rozwiązywanie zadań zamieszczonych w karcie pracy ( załącznik 1) na tablicy i w zeszytach.

c) Faza podsumowująca

Zadanie pracy domowej (załącznik 2 ).

5. Bibliografia

Kalina R., Szymański T*., Przewodnik po matematyce i zbiór zadań dla klas IV –VIII, cz. I,* SAWW, Poznań, 1995

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Zadanie 1.

Uczeń miał powiększyć liczbę 478 o 76, a powiększył ja 76 razy. O ile różni się wynik?

Zadanie 2.

Z jednego arkusza papieru drukuje się 16 stron ksiązki. Ile arkuszy papieru zużyto na jedna książkę mającą 384 strony?

Zadanie 3.

Światło rozchodzi się z prędkością 300000 km/s. Promień słoneczny dociera do Ziemi po 8 minutach i 20 sekundach. Oblicz odległość Ziemi od Słońca.

Zadanie 4.

Marek co miesiąc od babci dostawał 25 zł. Ile pieniędzy otrzymał przez 3 lata?

Zadanie 5.

Działkę w kształcie prostokąta o bokach 25 m i 16 m ogrodzono siatką. Za siatkę zapłacono 738 zł. Jaki był koszt jednego metra tej siatki?

b) Zadanie domowe ( załącznik 2)

Zadanie 1. Jola ma trzykrotnie więcej pieniędzy niż Ania. Razem mają 124 zł. Ile pieniędzy ma każda z nich?

Zadanie 2. Marek ma o 28 zł więcej niż Tomek. Razem mają 152 zł. Ile pieniędzy ma każdy z nich?

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

Rolt1c3ySYgUX

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 113.19 KB w języku polskim
R125jm5ojCWqv

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 15.00 KB w języku polskim