Scenariusz lekcji "Redagujemy i formatujemy teksty na podstawie wzorów"
Scenariusz lekcji
Temat lekcji
Redagujemy i formatujemy teksty na podstawie wzorów
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń potrafi:
omówić pojęcie formatowania dokumentu tekstowego;
wyszczególnić charakterystyczne cechy wzorca dokumentu tekstowego;
opisać elementy charakterystyczne dla wzorca wizytówki;
opisać elementy charakterystyczne dla listu;
opisać elementy charakterystyczne dla zaproszenia;
wymienić metody formatowania dokumentu według podanego wzoru.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
wprowadzać poprawnie tekst do dokumentu;
formatować tekst według podanego wzorca, wykorzystując formatowanie czcionek i akapitu;
wstawiać rysunki wykonane w programie Paint do edytora Word;
drukować przygotowane dokumenty tekstowe.
Metody nauczania
pogadanka;
laboratoryjna z elementami wykładu i pokazu.
Środki dydaktyczne
podręcznik oraz płyta CD z przykładami.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich z zainstalowanym programem Power Point;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | – czynności organizacyjne (5 min) | ||
– powtórzenie wiadomości (10 min) |
| ||
Faza realizacyjna |
| ||
| |||
Faza podsumowująca | – powtórzenie (5 min) |
|
Bibliografia
[1] Białowąs J., Chmielewska K., Drogowski A., Figielska‑Pezda E., Mordaka M., Informatyka 2000. Podręcznik dla szkoły podstawowej, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
[2] Białowąs J., Chmielewska K., Czerwińska E., Jakutowicz M., Mordaka M., Informatyka 2000. Poradnik metodyczny dla nauczycieli szkoły podstawowej (kl. IV–VI), CD‑ROM, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
[3] Białowąs J., Czajkowski M., Garczyński J., Pindelski K., Poschmann P., Wojciechowski Z., Informatyka 2000. Zbiór ćwiczeń uzupełniających dla szkoły podstawowej (kl. IV–VI), Wydawnictwo „Czarny Kruk, Bydgoszcz 2001.
Załączniki
Czas trwania lekcji
2 x 45 minut