Scenariusz
Temat
Sprawdzenie wiadomości z prezentacji multimedialnych
Etap edukacyjny
Drugi
Podstawa programowa
Klasy VII i VIII
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
3) korzystając z aplikacji komputerowych, przygotowuje dokumenty i prezentacje, także w chmurze, na pożytek rozwiązywanych problemów i własnych prac z różnych dziedzin (przedmiotów), dostosowuje format i wygląd opracowań do ich treści i przeznaczenia, wykazując się przy tym umiejętnościami:
d) tworzenia prezentacji multimedialnej, wykorzystując tekst, grafikę, animację, dźwięk i film, stosuje hiperłącza.
Czas
45 minut
Cel ogólny
Sprawdzenie wiadomości z prezentacji multimedialnych.
Cele szczegółowe
1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów.
2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
Efekty uczenia
Uczeń:
Uzyskuje informację na temat stopnia opanowania wiedzy.
Metody kształcenia
1. Odwrócona klasa.
2. Test sprawdzający.
Formy pracy
Praca indywidualna.
Etapy lekcji
Wprowadzenie do lekcji
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasem w trakcie sprawdzianu.
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie.
Omówienie systemu oceniania.
Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Realizacja lekcji
TEST WIADOMOŚCI
Podsumowanie lekcji
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź.
Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.