Schemat interaktywny
Stwórz program rysujący tabliczkę mnożenia o rozmiarze rozmiar x rozmiar
.
Przykładowa tabliczka mnożenia, jeśli rozmiar = 3
:
Specyfikacja problemu:
Dane:
rozmiar
– liczba naturalna oznaczająca liczbę wierszy i kolumn tworzących tabliczkę o rozmiarzerozmiar x rozmiar
Wynik:
Na standardowym wyjściu program wypisuje tabliczkę mnożenia zbudowaną z rozmiar
wierszy i rozmiar
kolumn.
Wykorzystując schemat interaktywny, stwórz algorytm gry FizzBuzz dla liczb z przedziału 1, limit
. Przetestuj działanie programu dla przedziału 1, 20
.
Wykorzystując schemat interaktywny, stwórz w języku PHP algorytm gry FizzBuzz dla liczb z przedziału 1, limit
. Przetestuj działanie programu dla przedziału 1, 20
.
Program powinien zastąpić liczby podzielne przez 3 słowem „Fizz”, liczby podzielne przez 5 słowem „Buzz”, natomiast liczby podzielne przez 3 i 5 słowem „FizzBuzz”.
Specyfikacja problemu:
Dane:
limit
– liczba naturalna, na której program powinien zakończyć działanie
Wynik:
Na standardowym wyjściu program wypisuje kolejne liczby od 1
do limit
, zastępując liczby podzielne przez 3 słowem „Fizz”, liczby podzielne przez 5 słowem „Buzz”, natomiast liczby podzielne przez 3 oraz przez 5 słowem „FizzBuzz”.
Wpisz poniżej swoje rozwiązanie.
Porównaj swoje rozwiązania z filmem.
![](https://static.zpe.gov.pl/portal/f/res-minimized/RKnteTq6eXgVv/1689530432/KJ2pr8WViTTLZonVDjLsGuCSKrXi0ElV.jpg)
Film dostępny pod adresem /preview/resource/RKnteTq6eXgVv
Film nawiązujący do treści lekcji dotyczący algorytmów iteracyjnych na przykładzie języka C++.