Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Stwórz program rysujący tabliczkę mnożenia o rozmiarze rozmiar x rozmiar.

Przykładowa tabliczka mnożenia, jeśli rozmiar = 3:

Linia 1. 1 2 3. Linia 2. 1 1 2 3. Linia 3. 2 2 4 6. Linia 4. 3 3 6 9.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • rozmiar – liczba naturalna oznaczająca liczbę wierszy i kolumn tworzących tabliczkę o rozmiarze rozmiar x rozmiar

Wynik:

Na standardowym wyjściu program wypisuje tabliczkę mnożenia zbudowaną z rozmiar wierszy i rozmiar kolumn.

R1APnRgFW7KCj
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
1
Polecenie 2

Wykorzystując schemat interaktywny, stwórz algorytm gry FizzBuzz dla liczb z przedziału 1, limit. Przetestuj działanie programu dla przedziału 1, 20.

Wykorzystując schemat interaktywny, stwórz w języku PHP algorytm gry FizzBuzz dla liczb z przedziału 1, limit. Przetestuj działanie programu dla przedziału 1, 20.

Ważne!

Program powinien zastąpić liczby podzielne przez 3 słowem „Fizz”, liczby podzielne przez 5 słowem „Buzz”, natomiast liczby podzielne przez 3 i 5 słowem „FizzBuzz”.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • limit – liczba naturalna, na której program powinien zakończyć działanie

Wynik:

Na standardowym wyjściu program wypisuje kolejne liczby od 1 do limit, zastępując liczby podzielne przez 3 słowem „Fizz”, liczby podzielne przez 5 słowem „Buzz”, natomiast liczby podzielne przez 3 oraz przez 5 słowem „FizzBuzz”.

R1eOTPZwwnu851
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Wpisz poniżej swoje rozwiązanie.

RA1i43fVZJOiI
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 3

Porównaj swoje rozwiązania z filmem.

RKnteTq6eXgVv
Film nawiązujący do treści lekcji dotyczący algorytmów iteracyjnych na przykładzie języka C++.