Schemat interaktywny
Napisz prosty kalkulator. Do zmiennych a
i b
przypisz wartości całkowite, a następnie wykonaj kolejno działania:
dodawania,
odejmowania,
mnożenia,
dzielenia,
dzielenia z resztą.
Działanie swojego programu przetestuj dla wartości a
równej oraz b
równej .
Specyfikacja problemu:
Dane:
a
– liczba całkowitab
– liczba całkowita różna od
Wynik:
Program wypisuje w kolejnych wierszach działania (wraz z wynikami) w takiej kolejności, jak podano w poleceniu.
Przykładowe wyjście:
Latami przestępnymi nazywamy te, których numeracja:
jest podzielna przez oraz jest niepodzielna przez lub:
jest podzielna przez .
Napisz program sprawdzający, czy dany rok jest przestępny.
Specyfikacja problemu:
Dane:
rok
– dodatnia liczba naturalna przechowująca badany rok
Wynik:
Jeśli badany rok jest przestępny, program wypisuje wartość True
; w przeciwnym wypadku – False
.
Aby powtórzyć wiadomości ze szkoły podstawowej, stwórz program, korzystając ze schematu blokowego.
Wykorzystując wybrany edytor napisz program w języku Python o powyższej specyfikacji.
Zapoznaj się z filmem i porównaj z nim swoje rozwiązanie.
Kod programu (kalkulator) zaprezentowanego w filmie:
Kod programu (program sprawdzający, czy wskazany rok jest rokiem przestępnym) zaprezentowanego w filmie: