Opowiadanie dla dzieci w formie bajki psychoedukacyjnej, przybliżającej dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym specyfikę funkcjonowania dziecka z epilepsją. Bohaterami książeczki są: Kamil – chłopiec chorujący na epilepsję oraz Michał, który poznaje Kamila przede wszystkim jako nowego kolegę, z głową pełną ciekawych pomysłów, świetnego towarzysza zabawy. W czasie jednej z zabaw Kamil przechodzi atak padaczkowy, Michał wzywa na pomoc jego mamę, która zabezpiecza syna przed urazem w czasie drgawek. Uspokaja także Michała, wystraszonego nieoczekiwanym widokiem. Objaśnia mu, na czym polega problem Kamila, oswajając Michała ze światem syna i jego choroby. Najważniejsze, że nie przeszkadza ona chłopcom w podtrzymaniu znajomości: Michał otwarcie mówi o swojej reakcji, Kamil i jego mama otwarcie opowiadają o problemie i o tym, jak należy zachować się widząc osobę w ataku epileptycznym. Książkę uzupełnia materiał graficzny pokazujący symbolicznie „świat Kamila” oraz Posłowie dla rodziców i nauczycieli, z objaśnieniem intencji autorki oraz sugestią dopełniających ją zabaw dla dzieci oraz podstawowymi wskazówkami dla nauczycieli dziecka z padaczką w przedszkolu lub w szkole.

Otwórz linkOtwórz link=

Źródło: Joanna M. Chmielewska, Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych „ŚWIATEŁKO” w Szklarskiej Porębie. Publikacja powstała w projekcie „Bajki bez barier” opracowania i wydania serii bajek dotyczących niepełnosprawności, dofinansowanycm przez PFRON