Sport – słownictwo związane ze sportem

      1. Uczeń poznaje nowy zasób słownictwa.

      2. Uczeń zna słowa nazywające rodzaje sportów, a także podstawowe czasowniki i inne słowa związane tematycznie z uprawianiem różnych sportów.

      3. Dziecko wie, jak konstruować zdania z czasownikiem like (love, hate, etc.), po którym następuje inny czasownik (like + czasownik + ing).

      4. Dziecko poznaje nazwy ekwipunku, urządzeń, przedmiotów używanych w różnych dyscyplinach sportowych.

      5. Uczeń zna poprawną wymowę i pisownię poznawanych słów.

      1. Uczeń ćwiczy umiejętność czytania i rozumienia tekstu czytanego.

      2. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia i pisania poprzez tworzenie krótkich wypowiedzi na temat sportu, jaki lubi/uprawia/chciałoby uprawiać itp.

      3. Dziecko uczy się na pamięć nowych słówek.

Metoda: czytanie tekstu źródłowego, wynotowywanie słówek, uczenie się słówek, tworzenie wypowiedzi (ustnie i pisemnie), dyskusja, ćwiczenia.

Forma pracy: praca indywidualna, praca w parach i grupowa.

W pierwszej części lekcji uczniowie pracują samodzielnie – czytają tekst ‘Sport’ i podkreślają w nim wszystkie kojarzące się ze sportem słówka (rzeczowniki, czasowniki i inne). Nauczyciel sprawdza zrozumienie tekstu (zadaje pytania, prosi o streszczenie itp.) Wspólnie z nauczycielem dzieci uczą się wymowy i poznają znaczenie słów związanych z tematem lekcji, później wynotowują nowe słówka do zeszytu. Nauczyciel musi rozbudować zasób słownictwa sportowego o te dyscypliny (a także nazwy przedmiotów, takich jak rakieta, boisko, kijek, rękawica, maska, narty, piłka), które nie pojawiły się w tekście.

Następnie w grupach lub parach dzieci opowiadają sobie wzajemnie jakie sporty lubią/ nie lubią itp. Parę zdań na temat swojego ulubionego sportu lub dziedziny sportowej uprawianej w rodzinie dzieci zapisują w zeszytach. Dzieci mogą również rozwiązywać dodatkowe ćwiczenia z książek lub przygotowane przez nauczyciela.

W trakcie pracy uczniowie mogą korzystać z pomocy materiału źródłowego.

    1. Materiał źródłowy ‘Sport’.

    2. Ćwiczenia – np. dopasowywanie miejsc i ekwipunku sportowego do konkretnej dziedziny sportu.

Krótkie wprowadzenie – rozmowa na temat sportu.

    1. Czytanie tekstu, rozumienie tekstu czytanego, wynotowanie słówek i ich nauka.

    2. Przepisywanie słówek do zeszytu, określających rodzaje sportów i inne czynności oraz przedmioty związane ze sportem.

    3. Omówienie czasowników związanych tematycznie ze sportem (play, swim, skate, dive, practise, run, fly, hunt itp.)

    4. Układanie zdań z nowymi słówkami.

Dzieci układają w grupach lub parach wypowiedzi na temat sportu – temat wymyślają same lub sugerują się podpowiedzią nauczyciela. Uczniowie ćwiczą stosowanie przydatnych fraz, czasowników itp. Stworzone wypowiedzi zapisują w zeszytach. Uczniowie mogą też rozwiązywać wszelkiego rodzaju ćwiczenia do uzupełniania z książek lub przygotowane wcześniej przez nauczyciela. Na następnej lekcji może być przeprowadzona kartkówka, sprawdzająca znajomość poznanych słówek.

Materiał źródłowy ‘Sport’.

Zadanie domowe

W domu dzieci piszą krótki esej, wzorowany na czytanym tekście źródłowym (np. na temat: Why is sport important in human’s life?; What do you think are the most difficult and dangerous sports?; Bungee jumping – sport, pleasure or craziness?)

Dzieci uczą się na pamięć wszystkich słówek, jakie pojawiły się na lekcji.

ROPYLHqA6zEDi

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 26.00 KB w języku polskim