Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości
      Uczeń

      • zna nazewnictwo związane ze sportami;

      • zna nazwy sprzętów niezbędnych do uprawiania danych sportów;

      • zna zasadę użycia czasowników play, do, go w połączeniu z nazwami sportów.

    2. Umiejętności
      Uczeń

      • potrafi posługiwać się słownictwem z zakresu sportu;

      • potrafi wymienić różnego rodzaju sporty zależnie od miejsca, w którym są one uprawiane;

      • potrafi wypowiedzieć się w prosty sposób na temat sportu w swoim życiu.

  2. Metoda pracy
    Prezentacja, rozmowa dydaktyczna, wypracowanie zasady metodą indukcyjną, ćwiczenia utrwalające, wypowiedź ustna.

  3. Forma pracy
    Praca z całą klasą, praca w parach, praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia.

  4. Środki dydaktyczne
    Karta pracy ucznia, tablica.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.

      3. Podanie i zapisanie tematu lekcji „Sport”.

    2. Faza realizacyjna

      1. Rozgrzewka językowa: Nauczyciel przeprowadza krótką rozmowę wprowadzającą temat. Przykładowe pytania:

        • What are the popular sports in Poland?

        • What are the indoor sports?

        • What outdoor sports do you know?

        • Do your parents practise any sports? / What sports do your parents practise?

        • Why is sport important in our life?
          Informacje podawane przez uczniów warto zebrać na tablicy, w szczególności jeśli chodzi o ‘indoor sports’ i ‘outdoor sports’.

      2. Nauczyciel, w oparciu o kartę pracy ucznia nr 1 – przykłady podane w zbiorach, stara się wypracować wspólnie z uczniami zasadę „play, go, do” – w odniesieniu do sportów.
        Po ustaleniu zasady uczniowie kontynuują wykonywanie ćwiczenia utrwalającego indywidualnie bądź w parach.
        Zasada:
        PLAY – gry z użyciem piłki.
        GO – sport zakończone końcówką –ing.
        DO – z pozostałymi sportami.

        Cel:
        Utrwalenie wprowadzonej zasady: play, do, go.

        Klucz:

      3. Uczniowie w parach próbują wypracować rozwiązanie.
        Cel: zapoznanie się z nazwami sprzętu niezbędnego do uprawiania sportów.

        Complete the chart with the words from the box.

    3. Faza podsumowująca

      1. Nauczyciel na tablicy zapisuje hasło – ‘Sport in your life’. Uczniowie formułują ustną wypowiedź na temat sportu w ich życiu. Do wykorzystania wyrażenia wspierające wypowiedź, podane na tablicy.
        My favourite indoor/outdoor sport is ..............
        I practise ........ once a week / twice a week/ three times a week.
        I don’t really like ....... (but ………………….)
        I like / don’t like PE classes.
        In summer / winter I usually ...........................

      2. Wyjaśnienie zadania domowego

        Find the hidden names of sports.

  6. Bibliografia
    brak

  7. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      1. Put the names of sports into the proper place.

        Football
        Skating
        Tennis
        Walking
        Handball
        Cycling
        Gymnastics
        Yoga
        Swimming
        Cricket
        Billiards
        Basketball
        Athletics
        Climbing
        Golf

      2. Complete the chart with the words from the box.

    2. Zadanie domowe

      Find the names of sports.

  8. Czas trwania lekcji
    45 minut

Ru1pSky8J6Gkm

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 161.04 KB w języku polskim
R1aAVQzerWEyE

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 1.71 MB w języku polskim