Sposoby przedstawiania algorytów.
Autor/autorka
Łukasz Kwiek
1. Etap edukacyjny i klasa
szkoła podstawowa - klasa VII
2. Przedmiot
informatyka
3. Temat zajęć
Sposoby przedstawiania algorytów.
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
7. Cel ogólny zajęć
Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów.
8. Cele szczegółowe zajęć
wyróżnia kroki w algorytmicznym rozwiązywaniu problemów
stosuje różne sposoby przedstawiania algorytmów
zna zasady budowania prostego schematu blokowego; korzysta z podstawowych bloków
9. Metody i formy pracy
praca indywidualna przy komputerze
pogadanka
dyskusja
10. Środki dydaktyczne
Edytor tekstu MS Word
YT - https://www.youtube.com/watch?v=pm_WmAMR_8A
Tablica interaktywna
program eklasa
11. Wymagania w zakresie technologii
Komputer z systemem operacyjnym oraz zainstalowanym edytorem tekstu MSWord
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Doświadczenie
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Zadanie dla uczniów: Opisz w punktach instrukcje dla nauczyciela, w której nauczyciel zapisze temat na tablicy. (pozycja startowa nauczyciela: siedzi przy biurku) 5 minut
Chętni uczniowie czytają instrukcję a nauczyciel stara się wykonać tę instrukcję (dosłownie) 5 minut
Aktywność 2
Temat: Co się stało
Czas trwania: 5
Opis aktywności:
Analiza powyższych przykładów i wyświetlonego filmu
zapisanie w postaci listy kroków poprawnej instrukcji wykonania powyższego zadania.
Aktywność 3
Temat: Teoria
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Wprowadzenia pojęcia Algorytm
Wprowadzenie schematów blokowych
z pomocą projektora analiza wybranego algorytmu (np. obliczania pola trójkąta)
Aktywność 4
Temat: Zadanie - praktyka
Czas trwania: 5
Opis aktywności:
Za pomocą edytora tekstu stwórz schemat blokowy algorytmu np. obliczania objętości prostopadłościanu.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Przedstawią w postaci zapisanych plików z schematem blokowym w przestrzeni wspólnej pracowni komputerowej
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
brak
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna