Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Łukasz Kwiek

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła podstawowa - klasa VII

2. Przedmiot

informatyka

3. Temat zajęć

Sposoby przedstawiania algorytów.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

7. Cel ogólny zajęć

Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. wyróżnia kroki w algorytmicznym rozwiązywaniu problemów

  2. stosuje różne sposoby przedstawiania algorytmów

  3. zna zasady budowania prostego schematu blokowego; korzysta z podstawowych bloków

9. Metody i formy pracy

praca indywidualna przy komputerze
pogadanka
dyskusja

10. Środki dydaktyczne

Edytor tekstu MS Word
YT - https://www.youtube.com/watch?v=pm_WmAMR_8A
Tablica interaktywna
program eklasa

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z systemem operacyjnym oraz zainstalowanym edytorem tekstu MSWord

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Doświadczenie

    • Czas trwania: 15

    • Opis aktywności:

      • Zadanie dla uczniów: Opisz w punktach instrukcje dla nauczyciela, w której nauczyciel zapisze temat na tablicy. (pozycja startowa nauczyciela: siedzi przy biurku) 5 minut

      • Chętni uczniowie czytają instrukcję a nauczyciel stara się wykonać tę instrukcję (dosłownie) 5 minut

      • https://www.youtube.com/watch?v=pm_WmAMR_8A 5 minut

  • Aktywność 2

    • Temat: Co się stało

    • Czas trwania: 5

    • Opis aktywności:

      Analiza powyższych przykładów i wyświetlonego filmu
      zapisanie w postaci listy kroków poprawnej instrukcji wykonania powyższego zadania.

  • Aktywność 3

    • Temat: Teoria

    • Czas trwania: 15

    • Opis aktywności:

      Wprowadzenia pojęcia Algorytm
      Wprowadzenie schematów blokowych
      z pomocą projektora analiza wybranego algorytmu (np. obliczania pola trójkąta)

  • Aktywność 4

    • Temat: Zadanie - praktyka

    • Czas trwania: 5

    • Opis aktywności:

      Za pomocą edytora tekstu stwórz  schemat blokowy algorytmu np. obliczania objętości prostopadłościanu.

13. Sposób ewaluacji zajęć

Przedstawią w postaci zapisanych plików z schematem blokowym w przestrzeni wspólnej pracowni komputerowej

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

brak

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna