Sposoby uruchamiania programów
Scenariusz lekcji
Temat lekcji
Sposoby uruchamiania programów
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń potrafi:
wymienić różne sposoby uruchamiania programów;
wyjaśnić pojęcie skrótu;
wyjaśnić pojęcie autouruchamiania;
omówić metody tworzenia skrótu;
wyjaśnić różnicę pomiędzy skrótem a ikoną aplikacji.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
uruchamiać programy za pomocą istniejącego skrótu;
uruchamiać programy za pomocą ikony w menu Start/Wszystkie programy;
uruchamiać programy za pomocą aplikacji Mój komputer;
tworzyć skróty do programów na Pulpicie;
uruchamiać dowolny program dowolną metodą.
Metody nauczania
pogadanka;
laboratoryjna z elementami wykładu i pokazu.
Środki dydaktyczne
podręcznik.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich z zainstalowanym programem Power Point;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | – czynności organizacyjne (5 min) | ||
– przypomnienie wiadomości z poprzed‑nich lekcji (5 min) |
| ||
Faza realizacyjna | – uruchamianie programów (15 min) |
| |
– tworzenie skrótu do programu na Pulpicie (15 min) |
| ||
Faza podsumowująca | podsumowanie (5 min) |
|
Bibliografia
[1] Białowąs J., Chmielewska K., Drogowski A., Figielska‑Pezda E., Mordaka M., Informatyka 2000. Podręcznik dla szkoły podstawowej, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
[2] Białowąs J., Chmielewska K., Czerwińska E., Jakutowicz M., Mordaka M., Informatyka 2000. Poradnik metodyczny dla nauczycieli szkoły podstawowej (kl. IV–VI), CD‑ROM, Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2000.
[3] Białowąs J., Czajkowski M., Garczyński J., Pindelski K., Poschmann P., Wojciechowski Z., Informatyka 2000 zbiór ćwiczeń uzupełniających dla szkoły podstawowej (kl. IV–VI), Wydawnictwo „Czarny Kruk”, Bydgoszcz 2001.
Załączniki
Czas trwania lekcji
1 x 45 minut