1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the following words with the correct definition.

Połącz poniższe wyrazy z odpowiednią definicją.

RvE8UwW5TyPjG
President Możliwe odpowiedzi: 1. the most important document in the country, 2. the place where the government and Congress work, 3. the most important person in the country, 4. a type of a statue, building, or a structure, 5. something that you can wear on your head when you don’t have hair Contitution Możliwe odpowiedzi: 1. the most important document in the country, 2. the place where the government and Congress work, 3. the most important person in the country, 4. a type of a statue, building, or a structure, 5. something that you can wear on your head when you don’t have hair Monument Możliwe odpowiedzi: 1. the most important document in the country, 2. the place where the government and Congress work, 3. the most important person in the country, 4. a type of a statue, building, or a structure, 5. something that you can wear on your head when you don’t have hair Capitol Building Możliwe odpowiedzi: 1. the most important document in the country, 2. the place where the government and Congress work, 3. the most important person in the country, 4. a type of a statue, building, or a structure, 5. something that you can wear on your head when you don’t have hair wig Możliwe odpowiedzi: 1. the most important document in the country, 2. the place where the government and Congress work, 3. the most important person in the country, 4. a type of a statue, building, or a structure, 5. something that you can wear on your head when you don’t have hair
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Look and find the words.

Spójrz i znajdź wyrazy.

R1VFgvKyJ7aKW
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the following words with their translation.

Połącz poniższe wyrazy z ich tłumaczeniem.

R1IgSMCaaWHir
quarter Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka constitution Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka monument Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka first president Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka wig Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka country Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka state Możliwe odpowiedzi: 1. stan, 2. pierwszy prezydent, 3. peruka, 4. kraj, 5. konstytucja, 6. pomnik, 7. ćwierćdolarówka
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Play MEMO. Click on the cards and match the words with their translations.

Zagraj w MEMO. Klikaj w karty i połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.

R1Hit36VomJVk
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Choose the correct words.

Wybierz właściwe wyrazy.

R1eqzP037CDyT
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Put the following words in the correct order to make sentences.

Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć zdania.

Rdl51webkjnab
1. 1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in1. Virginia, 2. born, 3. Washington, 4. George, 5. was, 6. in.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R6udCnkOsV3GR
2. 1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have1. teeth, 2. Washington, 3. George, 4. false, 5. Did, 6. have?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1UpmtFl1xvaQ
3. 1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of1. was, 2. Washington, 3. the USA, 4. George, 5. twice, 6. president of.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RVKqf8QWjyNrh
4. 1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar1. on, 2. saw, 3. the picture of, 4. I, 5. George Washington, 6. a dollar.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R39CJrkPlsyhc
5. 1. want, 2. D.C., 3. to visit, 4. I, 5. Washington1. want, 2. D.C., 3. to visit, 4. I, 5. Washington1. want, 2. D.C., 3. to visit, 4. I, 5. Washington1. want, 2. D.C., 3. to visit, 4. I, 5. Washington1. want, 2. D.C., 3. to visit, 4. I, 5. Washington.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Drag the words or phrases below to the correct places. 

Przeciągnij wyrazy lub wyrażenia w odpowiednie luki.

Rcfxg00UwJl81
1. The 1. monument, 2. the Father of His Country, 3. created, 4. president, 5. Capitol Building is in Washington D.C.
2. People called George Washington 1. monument, 2. the Father of His Country, 3. created, 4. president, 5. Capitol Building.
3. George Washington didn’t want to be the 1. monument, 2. the Father of His Country, 3. created, 4. president, 5. Capitol Building for the third time.
4. George Washington 1. monument, 2. the Father of His Country, 3. created, 4. president, 5. Capitol Building the US Constitution.
5. What is the tallest 1. monument, 2. the Father of His Country, 3. created, 4. president, 5. Capitol Building in Washington D.C.?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 6

Study the text below. Complete the gaps 5.1‑5.5 with one word to make a logical text.

Przeanalizuj poniższy tekst. Uzupełnij każdą lukę (5.1–5.5) jednym wyrazem, tak aby powstał logiczny tekst.

R1bTwgNHDVE5q
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Read the description of the picture. Complete the gaps 1‑5 with one word to make a logical text about what you see in the picture. The first letter of each word is given.

Przeczytaj opis fotografii. Uzupełnij każdą lukę (1–5) jednym wyrazem, tak aby powstał logiczny tekst odpowiadający temu, co widzisz na zdjęciu. Pierwsza litera każdego wyrazu została podana.

R1HzDLB0BrRhF
Źródło: dostępny w internecie: www.unsplash.com [dostęp 19.09.2022], domena publiczna.
REv09G8AYHNQn
In the picture we see a one dollar     5.1 bTu uzupełnij.     There is a     5.2 pTu uzupełnij     of George Washington. He was the first     5.3 pTu uzupełnij     of America. In the picture, you can see that George Washington had white     5.4 hTu uzupełnij,     and it wasn’t a     5.5 wTu uzupełnij.     People liked George Washington a lot.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Based on the information in the material, write 5 sentences about George Washington. Use the given words or expressions.

Na podstawie informacji zawartych w tym materiale napisz 5 zdań o Jerzym Waszyngtonie. Wykorzystaj podane wyrazy lub wyrażenia.

First president, elect, U.S. constitution, father of his country, the Washington memorial

RtkGiC0bGS0tn
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

You had to make a presentation about George Washington for your school project. In your blog entry:

  • say which subject was this presentation for;

  •  describe three interesting facts about George Washington;

  •  ask your readers what they know about George Washington.

Your answer should have 50–120 words.

W ramach szkolnego projektu musiałeś/musiałaś przygotować prezentację o Jerzym Waszyngtonie. W swoim wpisie na blogu:

  • powiedz na jaki przedmiot była potrzebna ta prezentacja;

  • opisz trzy interesujące fakty z życia Jerzego Waszyngtona;

  • zapytaj swoich czytelników, co wiedzą o Jerzym Waszyngtonie.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna mieć od 50–120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez Ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

Rel8HjHTAHRHY
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.