1
Show exercises:
1
Exercise 1

Complete the crossword to find the hidden word.

Uzupełnij krzyżówkę, żeby odgadnąć ukryte hasło.

R7MbpRSXFgrt7
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the names of the teachers with the correct Polish translation.

Połącz nazwy nauczycieli z odpowiednim tłumaczeniem.

R1ZucgxItLBtF1
nauczyciel języka angielskiego Możliwe odpowiedzi: 1. English teacher, 2. maths teacher, 3. history teacher, 4. PE teacher wuefista Możliwe odpowiedzi: 1. English teacher, 2. maths teacher, 3. history teacher, 4. PE teacher nauczyciel historii Możliwe odpowiedzi: 1. English teacher, 2. maths teacher, 3. history teacher, 4. PE teacher nauczyciel matematyki Możliwe odpowiedzi: 1. English teacher, 2. maths teacher, 3. history teacher, 4. PE teacher
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the pictures with correct names of the teachers.

Połącz zdjęcia z prawidłowymi nazwami nauczycieli.

R1TVLe2sQtLX4
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 5.10.2022], www.pexels.com [dostęp 5.10.2022], domena publiczna.
RVnRfFq9PNeIh
Ilustracja interaktywna 1. {audio}, 2. {audio}, 3. {audio}
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 5.10.2022], domena publiczna.
TRANSCRIPTazurewhite
1
Exercise 3

Drag and drop the words to make logical sentences.

Przeciągnij wyrazy, aby powstały logiczne zdania.

RZNYJBe4dlOhj
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Click on the picture, play the recording and drag the names of the children from the box to fill in the gaps.

Ponownie kliknij w ilustrację i wysłuchaj nagrań, następnie przeciągnij z ramki imiona dzieci w odpowiednie luki.

RQm57b2lA1nvf
Ilustracja składa się z trzech elementów. 1. Widocznych jest troje dzieci o ciemnym kolorze skóry i czarnymi włosami. 2. Widocznych jest dwoje dzieci z jasną skórą i ciemnymi włosami. 3. Widocznych jest dwoje dzieci z jasną skórą, blond włosami i niebieskimi oczami.
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 5.10.2022], domena publiczna.
2
Exercise 4

Put the words in the correct order to make sentences.

Utwórz zdania, układając wyrazy we właściwej kolejności.

  1. R1RnLccdf1gss
    1. 1. They’re, 2. 8, 3. years old, 4. both 1. They’re, 2. 8, 3. years old, 4. both 1. They’re, 2. 8, 3. years old, 4. both 1. They’re, 2. 8, 3. years old, 4. both.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  2. R1CS6y7M9rF8w
    2. 1. years, 2. 11, 3. I’m, 4. old 1. years, 2. 11, 3. I’m, 4. old 1. years, 2. 11, 3. I’m, 4. old 1. years, 2. 11, 3. I’m, 4. old.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  3. RbIfvJxz0qErc
    3. 1. My brother’s, 2. is, 3. name, 4. Kiryu 1. My brother’s, 2. is, 3. name, 4. Kiryu 1. My brother’s, 2. is, 3. name, 4. Kiryu 1. My brother’s, 2. is, 3. name, 4. Kiryu.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  4. R1WUukrtwKEgU
    4. 1. a hard, 2. It, 3. name, 4. is 1. a hard, 2. It, 3. name, 4. is 1. a hard, 2. It, 3. name, 4. is 1. a hard, 2. It, 3. name, 4. is.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

  5. RsnVHUubc0HBm
    5. 1. from, 2. am, 3. Sweden, 4. I 1. from, 2. am, 3. Sweden, 4. I 1. from, 2. am, 3. Sweden, 4. I 1. from, 2. am, 3. Sweden, 4. I.
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

2
Exercise 5

Drag the correct forms of the verb “to be” from the box to fill in the gaps.

Przeciągnij w luki odpowiednie formy czasownika to be.

Ry3gw65E11gSB
1. She 1. aren’t, 2. Is, 3. am, 4. Are, 5. isn’t 10 years old. She’s 12 years old!
2. 1. aren’t, 2. Is, 3. am, 4. Are, 5. isn’t you Mr. Smith’s student?
3. We 1. aren’t, 2. Is, 3. am, 4. Are, 5. isn’t brothers. We are father and son.
4. 1. aren’t, 2. Is, 3. am, 4. Are, 5. isn’t she your sister?
5. I 1. aren’t, 2. Is, 3. am, 4. Are, 5. isn’t 18 years old.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 6

Study the text and drag the right words in the gaps.1–4. There are two additional words that don’t fit into any gap.

Przeczytaj tekst, a następnie przeciągnij w luki 1–4 wskazane wyrazy. Trzy podano dodatkowo i nie będą ci potrzebne.

R1QV3H04sk0Xx
A. years B. family C. cousin D. dad E. is F. old My 6.1 1. D, 2. A, 3. F, 4. B is very big. My mum is 40 years old. Her name is Janine. My 6.2 1. D, 2. A, 3. F, 4. B is 42 years old. His name is Pedro. I have two sisters. Pauline is 10 years 6.3 1. D, 2. A, 3. F, 4. B and Jackie is 8 years old. I’ve also got a brother. His name is Juan and he’s only 4 6.4 1. D, 2. A, 3. F, 4. B old!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the questions below. Each answer should be one sentence long.

Odpowiedz na poniższe pytania. Każda odpowiedź powinna mieć długość jednego zdania.

  1. What’s your name?

  2. How old are you?

  3. Can you spell your name? 

R48gJGewjitvB
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write a blog post about yourself and two of your family members. In the post write:

  • your names;

  • your ages;

  • who the family members are.

Your answer shouldn’t be longer than 50 words.

Stwórz notkę na blog dotyczącą ciebie i dwóch członków twojej rodziny. W poście napisz:

  • jak macie na imię;

  • ile macie lat;

  • kim są członkowie twojej rodziny.

Twoja odpowiedź nie powinna być dłuższa niż 50 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje.

R1SvO1R3BH275
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.