1
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

Wykorzystując kod z sekcji „Przeczytaj”, utwórz tablicę, w której przechowasz strukturę trójkąta Sierpińskiego o wysokości n, zbudowanego z #. Wypisz utworzony trójkąt, jednak oddzielając elementy dodatkowymi spacjami w taki sposób, aby miał on pionową oś symetrii. Przetestuj działanie programu dla n = 16.

Oto konstrukcja, którą powinien zaprezentować twój program:

Linia 1. kratka. Linia 2. kratka kratka. Linia 3. kratka kratka. Linia 4. kratka kratka kratka kratka. Linia 5. kratka kratka. Linia 6. kratka kratka kratka kratka. Linia 7. kratka kratka kratka kratka. Linia 8. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 9. kratka kratka. Linia 10. kratka kratka kratka kratka. Linia 11. kratka kratka kratka kratka. Linia 12. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 13. kratka kratka kratka kratka. Linia 14. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 15. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 16. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – wysokość trójkąta Sierpińskiego; liczba naturalna

Wynik:

Program wyświetli trójkąt Sierpińskiego zbudowany ze znaków # o wysokości n.

R1dKPjp0Z6A6v
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Twoje zadanie: Program wypisuje trójkąt Sierpiańskiego o wysokości n.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania kropka. Linia 4. zamknij nawias klamrowy. Linia 5. zamknij nawias klamrowy. Linia 6. at at at. Linia 7. language znak równości java11. Linia 8. at at at. Linia 9. Program wypisuje trójkąt Sierpiańskiego o wysokości otwórz nawias ostrokątny code zamknij nawias ostrokątny n otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik code zamknij nawias ostrokątny kropka. Linia 10. at at at. Linia 11. at at at. Linia 12. at at at. Linia 13. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 14. import sys. Linia 16. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 19. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 20. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 23. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 24. kratka. Linia 25. kratka kratka. Linia 26. kratka kratka. Linia 27. kratka kratka kratka kratka. Linia 28. kratka kratka. Linia 29. kratka kratka kratka kratka. Linia 30. kratka kratka kratka kratka. Linia 31. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 32. kratka kratka. Linia 33. kratka kratka kratka kratka. Linia 34. kratka kratka kratka kratka. Linia 35. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 36. kratka kratka kratka kratka. Linia 37. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 38. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 39. kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka kratka. Linia 40. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 41. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 42. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 43. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.
31
Ćwiczenie 2

Utwórz tablicę, w której przechowasz strukturę trójkąta Sierpińskiego o wysokości n. Następnie dla każdego elementu zapisanego w tablicy oblicz, z iloma czarnymi elementami sąsiaduje. Jako sąsiadów traktujemy elementy umieszczone bezpośrednio nad, pod, po lewej oraz prawej stronie, a także element w dolnym prawym oraz górnym lewym rogu. Dla każdego elementu tablicy podaj liczbę sąsiadów, wstawiając spacje podobnie jak w poprzednim zadaniu. Działanie programu przetestuj dla n = 32.

Twój program powinien wyświetlić następujący obraz:

Linia 1. 2. Linia 2. 3 3. Linia 3. 3 6 3. Linia 4. 3 3 3 3. Linia 5. 3 4 2 4 3. Linia 6. 3 3 2 2 3 3. Linia 7. 3 6 3 4 3 6 3. Linia 8. 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 9. 3 4 2 2 2 2 2 4 3. Linia 10. 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3. Linia 11. 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3. Linia 12. 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3. Linia 13. 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3. Linia 14. 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3. Linia 15. 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3. Linia 16. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 17. 3 4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 4 3. Linia 18. 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3. Linia 19. 3 6 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 6 3. Linia 20. 3 3 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3 3 3. Linia 21. 3 4 2 4 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 4 2 4 3. Linia 22. 3 3 2 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3 2 2 3 3. Linia 23. 3 6 3 4 3 6 3 2 0 0 0 0 0 0 0 2 3 6 3 4 3 6 3. Linia 24. 3 3 3 3 3 3 3 3 2 0 0 0 0 0 0 2 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 25. 3 4 2 2 2 2 2 4 3 2 0 0 0 0 0 2 3 4 2 2 2 2 2 4 3. Linia 26. 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3. Linia 27. 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3. Linia 28. 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3. Linia 29. 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3. Linia 30. 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3. Linia 31. 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3. Linia 32. 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2.

Specyfikacja:

Dane:

  • n – wysokość trójkąta Sierpińskiego; liczba naturalna

Wynik:

Program na wyjściu standardowym wypisze trójkąt Sierpińskiego zbudowany z liczb, których wartość reprezentuje, z iloma czarnymi elementami sąsiadują poszczególne elementy trójkąta.

RYlPhV07hKME9
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Twoje zadanie: Program dla każdego elementu trójkąta Sierpińskiego, wypisuje liczbę jego sąsiadów.

Linia 1. public class Main otwórz nawias klamrowy. Linia 2. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik W tym miejscu napisz implementację swojego rozwiązania kropka. Linia 4. zamknij nawias klamrowy. Linia 5. zamknij nawias klamrowy. Linia 6. at at at. Linia 7. language znak równości java11. Linia 8. at at at. Linia 9. Program dla każdego elementu trójkąta Sierpińskiego przecinek wypisuje liczbę jego sąsiadów kropka. Linia 10. at at at. Linia 11. at at at. Linia 12. at at at. Linia 13. kratka wykrzyknik prawy ukośnik usr prawy ukośnik bin prawy ukośnik python3 kropka 7. Linia 14. import sys. Linia 16. podkreślnik podkreślnik TF znak równości open otwórz nawias okrągły 3 przecinek apostrof w apostrof zamknij nawias okrągły. Linia 19. def podkreślnik pt otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 20. print otwórz nawias okrągły str otwórz nawias okrągły t zamknij nawias okrągły przecinek file znak równości podkreślnik podkreślnik TF zamknij nawias okrągły. Linia 23. expected podkreślnik output znak równości cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 24. 2. Linia 25. 3 3. Linia 26. 3 6 3. Linia 27. 3 3 3 3. Linia 28. 3 4 2 4 3. Linia 29. 3 3 2 2 3 3. Linia 30. 3 6 3 4 3 6 3. Linia 31. 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 32. 3 4 2 2 2 2 2 4 3. Linia 33. 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3. Linia 34. 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3. Linia 35. 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3. Linia 36. 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3. Linia 37. 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3. Linia 38. 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3. Linia 39. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 40. 3 4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 4 3. Linia 41. 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3. Linia 42. 3 6 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 6 3. Linia 43. 3 3 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3 3 3. Linia 44. 3 4 2 4 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 4 2 4 3. Linia 45. 3 3 2 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 3 2 2 3 3. Linia 46. 3 6 3 4 3 6 3 2 0 0 0 0 0 0 0 2 3 6 3 4 3 6 3. Linia 47. 3 3 3 3 3 3 3 3 2 0 0 0 0 0 0 2 3 3 3 3 3 3 3 3. Linia 48. 3 4 2 2 2 2 2 4 3 2 0 0 0 0 0 2 3 4 2 2 2 2 2 4 3. Linia 49. 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3 2 0 0 0 0 2 3 3. Linia 50. 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3 2 0 0 0 2 3 6 3. Linia 51. 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3 2 0 0 2 3 3 3 3. Linia 52. 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3 2 0 2 3 4 2 4 3. Linia 53. 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3 2 2 3 3. Linia 54. 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3 4 3 6 3. Linia 55. 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2. Linia 56. cudzysłów cudzysłów cudzysłów. Linia 57. input znak równości sys kropka stdin kropka read otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 58. if input znak równości znak równości expected podkreślnik output kropka strip otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 59. podkreślnik pt otwórz nawias okrągły 0 zamknij nawias okrągły.