1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
Rximl8soAPUA9
Do przygotowania której z wymienionych funkcjonalności w programie zbędne jest zastosowanie algorytmu iteracyjnego? Możliwe odpowiedzi: 1. Wypisywanie wszystkich liczb pierwszych z zadanego przedziału., 2. Sumowanie n losowych liczb dodatnich, gdzie wartość n podawana jest przez użytkownika., 3. Obliczanie pola kwadratu o boku długości x podanej przez użytkownika.
Rvlm79ZSP9qlM1
Ćwiczenie 2
Uzupełnij poniższe luki podanymi liczbami lub wyrażeniami matematycznymi tak, aby przedstawione równości były prawdziwe. 0! = 1. 2!2!, 2. 5!67, 3. 0, 4. 6, 5. 64, 6. 1!
3! = 1. 2!2!, 2. 5!67, 3. 0, 4. 6, 5. 64, 6. 1!
7! = 1. 2!2!, 2. 5!67, 3. 0, 4. 6, 5. 64, 6. 1!
4! = 1. 2!2!, 2. 5!67, 3. 0, 4. 6, 5. 64, 6. 1!
21
Ćwiczenie 3

Zapoznaj się ze schematem blokowym i wykonaj polecenie.

RCR3KF2DKj421
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia schemat blokowy.

1. Zielony okrąg Start.

2. Fioletowy równoległobok Wczytaj x.

3. Niebieski romb x mniejsze od 0

Dla tak w kroku 3

4. Błękitny prostokąt x=x+1

5. Powrót do kroku 3

Dla nie w kroku 3

4. Błękitny prostokąt x=x‑1

5. Fioletowy równoległobok Wypisz x.

6. Czerwony okrąg Stop.

RFAmtLthQ7733
Przy założeniu, że wczytana wartość x wyniesie -5: Liczba wykonań instrukcji x = x + 1 wyniesie: Tu uzupełnij Przez algorytm zostanie wypisana wartość x. Wyniesie ona: Tu uzupełnij
21
Ćwiczenie 4
R123ddXaiYNpj
Ilustracja przedstawia schemat blokowy.
1: Zielony okrąg Start.
2: Różowy prostokąt x=5.
3: Niebieski romb x mniejsze od 10.
Dla prawdy w kroku 3,
4: Fioletowy równoległobok wypisz (x).
5. krok 3.
Dla fałsz w kroku 3,
4: Czerwony okrąg Stop
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia schemat blokowy.

1 Zielony okrąg Start.

2 Błękitny prostokąt x=5

3 Niebieski romb x mniejsze od 10

Dla prawda w kroku 3

4 Fioletowy równoległobok wypisz (x).

5. Powrót do kroku 3

Dla fałsz w kroku 3

4 Czerwony okrąg Stop

R1eejsFX8Pj2X
Możliwe odpowiedzi: 1. nieskończenie wiele razy, 2. 1 raz, 3. 2 razy
21
Ćwiczenie 5
RBNGDYvuMi0kq
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia schemat blokowy.

1 Zielony okrąg Start.

2 Błękitny prostokąt X=3

3 Niebieski romb x mniejsze od 10

Dla prawda w kroku 3

4 Błękitny prostokąt x=x+2

5 Powrót do kroku 3

Dla fałsz w kroku 3

4 Czerwony okrąg Stop.

RXFt6oqNlVGEI
Możliwe odpowiedzi: 1. 7, 2. 10, 3. 5, 4. 6, 5. 4
R1WjaA8jVmm9r3
Ćwiczenie 6
Wykonaj poniższe działania i wpisz w puste miejsca uzyskane wyniki. Zakładamy, że a to liczba naturalna większa od 1.
Podczas wprowadzania rozwiązania nie używaj spacji. Otrzymane wyrażenie matematyczne powinno mieć jak najprostszą postać!
  • 8!7!=87!7!= Tu uzupełnij
  • a+2!a+1!=a+2a+1!a+1!= Tu uzupełnij
  • a!a-1!= Tu uzupełnij
  • a!+a-1!a-1!= Tu uzupełnij
3
Ćwiczenie 7
Rfc7LvGncg93u
Uzupełnij. Chcemy wypisać liczby z zakresu od -2 do 12, przy czym po każdym wyświetleniu liczby zwiększamy jej wartość o 1. Instrukcja wypisywania liczby zostanie wykonana .
R1ID0Tb0srYKH3
Ćwiczenie 8
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.