Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
ewolucja(), 2. siatka[n][n] ← {}, 3. inicjalizuj_siatke(), 4. wypisz_siatke(), 5. Dopóki trwa gra wykonuj:Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
rand() Możliwe odpowiedzi: 1. funkcja generująca liczby pseudolosowe, 2. funkcja wstrzymująca działanie programu na określoną liczbę milisekund, 3. funkcja wykonująca systemowe polecenie czyszczenia konsoli, 4. funkcja mogąca wypisać na standardowe wyjście znaki ze zbioru Unicode Sleep() Możliwe odpowiedzi: 1. funkcja generująca liczby pseudolosowe, 2. funkcja wstrzymująca program na określoną liczbę milisekund, 3. funkcja wykonująca systemowe polecenie czyszczenia konsoli, 4. funkcja mogąca wypisać na standardowe wyjście znaki ze zbioru Unicode system("cls") Możliwe odpowiedzi: 1. funkcja generująca liczby pseudolosowe, 2. funkcja wstrzymująca program na określoną liczbę milisekund, 3. funkcja wykonująca systemowe polecenie czyszczenia konsoli, 4. funkcja mogąca wypisać na standardowe wyjście znaki ze zbioru Unicode wprintf() Możliwe odpowiedzi: 1. funkcja generująca liczby pseudolosowe, 2. funkcja wstrzymująca program na określoną liczbę milisekund, 3. funkcja wykonująca systemowe polecenie czyszczenia konsoli, 4. funkcja mogąca wypisać na standardowe wyjście znaki ze zbioru UnicodeĆwiczenie 5
_setmode(_fileno(stdout), _O_U16TEXT);, 2. _setmode(_fileno(stdin), _O_U16TEXT);, 3. _set(_fileno(stdout), _O_U16TEXT);, 4. _setmode(_fileno(stdout), _O_U4TEXT);Ćwiczenie 6
ewolucja(), która zajmuje się przeprowadzaniem pojedynczego cyklu ewolucji komórek.
int zywi_sasiedzi[ROZMIAR_SIATKI][ROZMIAR_SIATKI];
for(int i = 0; i < ROZMIAR_SIATKI; i++)
{
for(int j = 0; j < ROZMIAR_SIATKI; j++)
{
zywi_sasiedzi[i][j] = luka do uzupełnienia
}
}
for(int i = 0; i < ROZMIAR_SIATKI; i++)
{
for(int j = 0; j < ROZMIAR_SIATKI; j++)
{
if(siatka[i][j] == MARTWA &&
zywi_sasiedzi[i][j] == luka do uzupełnienia )
siatka[i][j] = luka do uzupełnienia ;
else if(siatka[i][j] == ZYWA)
if(zywi_sasiedzi[i][j] luka do uzupełnienia 2 ||
zywi_sasiedzi[i][j] luka do uzupełnienia 3)
siatka[i][j] = luka do uzupełnienia ;
}
}
Ćwiczenie 7
SDL_SetRenderDrawColor(), 2. SFML_SetRenderDrawColor(), 3. SDL_SetRendererDrawColor(), 4. SDL_SetRenderColor()Ćwiczenie 8
y+1, x-1, ZYWA, siatka, MARTWA, y - 1, ile--, ile++, ile. Polecenie: Uzupełnij ciało funkcji polcz_zywych_sasiadow(), która zajmuje się zwróceniem liczby żywych sąsiadów danej komórki.
int policz_zywych_sasiadow(int y, int x, bool siatka[][ROZMIAR_SIATKI])
{
int ile = 0;
for (int i = luka do uzupełnienia ; i <= y + 1; i++)
{
for (int j = x - 1; j <= luka do uzupełnienia ; j++)
{
if (i >= 0 &&
j >= 0 &&
i < ROZMIAR_SIATKI &&
j < ROZMIAR_SIATKI &&
siatka[i][j] == luka do uzupełnienia )
luka do uzupełnienia ;
}
}
if (siatka[y][x] == ZYWA)
luka do uzupełnienia ;
return luka do uzupełnienia ;
}