11
Pokaż ćwiczenia:
R5hE7ugyHEjaf1
Ćwiczenie 1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R7H6itgf4mNNi1
Ćwiczenie 2
Oceń prawdziwość stwierdzenia „Prawo Hebba jest wykorzystywane do uczenia sztucznych sieci neuronowych”. Możliwe odpowiedzi: 1. Prawda, 2. Fałsz
R1UezwNl5KVwX2
Ćwiczenie 3
Na czym bazuje algorytm wykorzystywany do uczenia z nadzorem podczas aktualizacji wag połączeń? Możliwe odpowiedzi: 1. Na odległości pomiędzy rzeczywistą a pożądaną odpowiedzią. Jest to pewnego rodzaju miara błędu sieci., 2. Na czasie po jakim sieć zwraca odpowiedź. Jest to pewnego rodzaju miara błędu sieci., 3. Na sumie kwadratów różnić poszczególnych połączeń pomiędzy warstwą wejściową a wyjściową. Jest to pewnego rodzaju miara błędu sieci.
Rxvwlu7wB9C462
Ćwiczenie 4
Jaką informację otrzymuje nasza sieć w trakcie procesu uczenia ze wzmocnieniem? Możliwe odpowiedzi: 1. Informację czy podjęta przez system akcja daje wyniki pozytywne, czy negatywne., 2. Infomrację jak bardzo podjęta przez system akcja różni się od optymalnej., 3. Sieć nie dostaje żadnych informacji, jest samoorganizująca.
R1Aa3GKf1upIo2
Ćwiczenie 5
Zaznacz wszystkie wady uczenia bez nadzoru. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest ono znacznie powolniejsze w porównaniu do pozostałych metod uczenia sieci., 2. Nie można z góry określić który neuron wyspecjalizuje się w rozpoznawaniu konkretnej klasy sygnałów., 3. Nie można określić, czy sieć uczona w ten sposób nauczy się wszystkich prezentowanych wzorców., 4. Nie można określić jakiej ilości warstw ukrytych wymaga sieć., 5. Nie można z góry określić która funkcja aktywacji będzie optymalna.
Rm2BZOYSMU6OA3
Ćwiczenie 6
Jaką metodę uczenia wymyślił fiński uczony Tuevo Kohonen? Możliwe odpowiedzi: 1. Uczenie z rywalizacją., 2. Uczenie z rekurencją., 3. Uczenie z miarą., 4. Uczenie z propagacją wsteczną.
R46StDokksAOT3
Ćwiczenie 7
Wstaw brakujące wyrażenia tak, aby treść poniższego tekstu była prawdziwa. Sieci neuronowe mają zdolność uczenia się, czyli zmiany 1. uczenia bez nadzoru, 2. kierunków, 3. ze wzmocnieniem, 4. wag, 5. uczenia z nadzorem, 6. z ulepszeniem, 7. uczenia z przetrenowaniem, 8. długości swoich połączeń między neuronami. Istnieją trzy główne rodzaje uczenia, a mianowicie: bez nadzoru, z nadzorem i 1. uczenia bez nadzoru, 2. kierunków, 3. ze wzmocnieniem, 4. wag, 5. uczenia z nadzorem, 6. z ulepszeniem, 7. uczenia z przetrenowaniem, 8. długości. W zależności od stosowanej metody uczenia, czas potrzebny na ten proces znacząco się różni. Najwięcej czasu zajmuje metoda 1. uczenia bez nadzoru, 2. kierunków, 3. ze wzmocnieniem, 4. wag, 5. uczenia z nadzorem, 6. z ulepszeniem, 7. uczenia z przetrenowaniem, 8. długości.
RTfG6bzmA02t83
Ćwiczenie 8
Wstaw każdy element do najlepiej pasującej dla niego grupy. Uczenie z nadzorem Możliwe odpowiedzi: 1. metoda najmniejszych kwadratów, 2. metoda gradientu prostego, 3. uczenie z rywalizacją, 4. propagacja wsteczna, 5. uczenie stochastyczne, 6. reguła Hebba Uczenie bez nadzoru Możliwe odpowiedzi: 1. metoda najmniejszych kwadratów, 2. metoda gradientu prostego, 3. uczenie z rywalizacją, 4. propagacja wsteczna, 5. uczenie stochastyczne, 6. reguła Hebba