1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the words with their definitions.

Połącz wyrazy z ich definicjami.

RrWFOCubq9ohK
backpack Możliwe odpowiedzi: 1. you can keep there books or clothes, 2. a thing where you keep pencils or crayons, 3. you can use it to pay or you can collect them, 4. you use them to listen to music, 5. friends wear them on their wrists headphones Możliwe odpowiedzi: 1. you can keep there books or clothes, 2. a thing where you keep pencils or crayons, 3. you can use it to pay or you can collect them, 4. you use them to listen to music, 5. friends wear them on their wrists pencil case Możliwe odpowiedzi: 1. you can keep there books or clothes, 2. a thing where you keep pencils or crayons, 3. you can use it to pay or you can collect them, 4. you use them to listen to music, 5. friends wear them on their wrists friendship bracelets Możliwe odpowiedzi: 1. you can keep there books or clothes, 2. a thing where you keep pencils or crayons, 3. you can use it to pay or you can collect them, 4. you use them to listen to music, 5. friends wear them on their wrists coins Możliwe odpowiedzi: 1. you can keep there books or clothes, 2. a thing where you keep pencils or crayons, 3. you can use it to pay or you can collect them, 4. you use them to listen to music, 5. friends wear them on their wrists
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Look at the pictures and choose the right word.

Analizując poszczególne ilustracje, dopasuj do nich odpowiednie wyrazy.

R1WieMwpO74HT
1.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
R1OZKKEpGmKec
2.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
R11LUe6XQgbgy
3.
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
RAGLhjjwv7PJm
4.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
R1HG7Shm9AoZZ
RlCsIT41IWSzz
6.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
5.
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 13.04.2022], domena publiczna.
1
Exercise 2

Study the text below. Then put the words in the correct places.

Zapoznaj się z tekstem poniżej. Następnie wstaw wyrazy w odpowiednie miejsca.

RR6XEWc5BGoQu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Highlight in purple six personality traits.

Zakreśl na fioletowo 6 cech osobowości.

R158Vp38TSUy2
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Read the sentences below and choose the correct words or phrases.

Przeczytaj poniższe zdania i uzupełnij je właściwymi wyrazami.

R1JxFi91F5mED
1. My favouriteleast favourite school subject is maths. I love working with numbers.

2. There are many figuresobjectscards in my backpack. I always carry my favourite things with me.

3. I’m wearing three friendship braceletsbottleslaces I made with my friends yesterday.

4. Many people believe that one object can bring them good reusablelucklifestyle.

5. I collect action lacesfiguresluck of my favourite heroes.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Read the text below. From the words given, choose those that best fit gaps 1–3. Drag the right letter (A–F) next to the gap number. Three words don’t fit into any gap.

Przeczytaj tekst. Spośród podanych wyrazów wybierz te, które pasują do luk 1–3. Przeciągnij odpowiednią literę (A–F) i umieść ją obok numeru danej luki. Uwaga! Trzy wyrazy nie będą ci potrzebne.

R1UD2qicgJp40
We all have our favourite     4.1. 1. B, 2. F, 3. A, 4. D, 5. E, 6. C.     We believe that some of them may bring     4.2. 1. B, 2. F, 3. A, 4. D, 5. E, 6. C     luck in difficult situations. They can also help us     4.3. 1. B, 2. F, 3. A, 4. D, 5. E, 6. C     nice moments like holidays or important events in our lives.

A) objects
B) great
C) good
D) collect
E) thing
F) remember
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Translate the missing words to complete the gaps in the sentences below.

Przetłumacz wyrazy w nawiasach i uzupełnij luki w poniższych zdaniach.

RIOrT5wirg2Bi
1. My     Tu uzupełnij (najmniej)     favourite sport is golf. 2. My     Tu uzupełnij (ulubiony)     sport is tennis. 3. I     Tu uzupełnij (zbieram)     football cards with famous footballers. 4. I     Tu uzupełnij (noszę)     many heavy objects in my backpack. 5. I always have my lucky superhero     Tu uzupełnij (figurkę)     with me.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 6

Read the text with three missing sentences. In each gap (1–3), write a letter that corresponds to the missing sentence (A–D) so that the text makes logical sense. One sentence doesn’t fit with any gap.

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (1–3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie  pasuje do żadnej luki.

RvrTUhBuGdvV5
There are many interesting objects on my desk. The first thing I really like is a picture frame with a picture of my family.     6.1. Tu uzupełnij.     The next object is my special pen. I got it from my uncle who is a writer.     6.2. Tu uzupełnij.     The third thing is my favourite sun hat. I bought it in Mexico on holiday.     6.3. Tu uzupełnij.     All these three objects are very important to me. A. I’m not a big fan of sports. B. It helps me remember the warm sea and sandy beaches. C. It is my favourite photo when we are on a beach at the seaside. D. He thinks I should start writing too.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Think about your backpack. Write about an object you can find there and why it is important to you. Write 2–3 sentences.

Pomyśl o zawartości swojego plecaka. Napisz o jednym przedmiocie, który można tam znaleźć, i opisz, dlaczego jest on dla ciebie ważny. Odpowiedz w 2–3 zdaniach. 

R1X9p5tWiMW5A
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
3
Exercise 8

Your English friend wants to know about an object form your bedroom you like best. Write an email in which you:

  •  tell your friend what object it is;

  •  explain why you like it;

  •  say when and how you use this object.

Sign as XYZ.

Your email should be between 50–120 words long.

Kolega/koleżanka z Anglii chce dowiedzieć się, jaki przedmiot ze swojego pokoju lubisz najbardziej. Napisz e‑mail, w którym wyjaśnisz:

  •  co jest twoim ulubionym przedmiotem;

  •  dlaczego lubisz właśnie tę rzecz;

  •  jak i kiedy używasz tego przedmiotu.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ. Twój e‑mail powinien składać się z 50–120 wyrazów.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

RLiwjxpD0IZrq
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.