1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RWhLg85Ram9el
Dokończ poprawnie zdanie „Rozkładanie problemu na części jest wykorzystywane m.in. w...” Możliwe odpowiedzi: 1. metodzie zstępującej, 2. myśleniu abstrakcyjnym, 3. obliczaniu złożoności czasowej, 4. porównywaniu złożoności obliczeniowej
1
Ćwiczenie 2
RAT5gmTZR6qe9
Umiejętność rozpoznawania schematów i prawidłowości pomaga w przewydwaniu, jakiej postaci powinno być rozwiązanie. Możliwe odpowiedzi: 1. Prawda, 2. Fałsz
2
Ćwiczenie 3
R17zwFaZwZGzY
Dokończ poprawnie zdanie „Abstrahowanie polega na...” Możliwe odpowiedzi: 1. eliminacji nieistotnych elementów poprzez uogólnienie, 2. dzieleniu problemu na podproblemy, 3. optymalizacji czasowej rozwiązań, 4. myśleniu komputacyjnym
2
Ćwiczenie 4
RQ8cyAMI37Fgs
Zaznacz prawidłowe znaczenie słowa „trywialny”. Możliwe odpowiedzi: 1. oczywisty, pospolity, 2. wyszukany, 3. rozwiązywalny, 4. zaawansowany
2
Ćwiczenie 5
Rc7xYzXq7jJzP
Zaznacz zdanie fałszywe. Możliwe odpowiedzi: 1. Z algorytmami w różnych formach mamy do czynienia na co dzień., 2. Rozpoznawanie schematów i prawidłowości jest wykorzystywane w wielu dziedzinach., 3. Abstrahowanie polega na dekompozycji problemu oraz eliminacji nieistotnych elementów poprzez uogólnienie., 4. Rozkładanie problemu na części nie pomaga w określeniu niewiadomych, które mogą się pojawić w trakcie procesu.
3
Ćwiczenie 6
R1EkT7tmZHeTy
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności cztery kluczowe etapy myślenia komputacyjnego. Elementy do uszeregowania: 1. rozpoznanie schematów i prawidłowości, 2. utworzenie algorytmu, 3. rozłożenie problemu na części, 4. abstrahowanie
3
Ćwiczenie 7
R11pFash8ikCi
Powróćmy do badania siły grawitacji, wykonywanego dzięki upuszczaniu kulki z pewnej wysokości. Zaznacz wszystkie elementy mające realny wpływ na czas opadania kulki. Możliwe odpowiedzi: 1. Materiał z którego zrobiona jest kulka, 2. Wysokość z której upuszczana jest kulka, 3. Wielkość kulki, 4. Oświetlenie kulki, 5. Dźwięk wydawany w pobliżu kulki
3
Ćwiczenie 8
R43wTHAp50VUl
Wstaw brakujące wyrazy tak, aby treść poniższego tekstu była prawdziwa. Otaczająca nas technologia bardzo 1. algorytmów, 2. wymyślaniu, 3. bezużyteczną, 4. analizowaniu, 5. wolno, 6. szybko, 7. przepisów, 8. kluczową się rozwija i nauka znajdowania rozwiązań staje się 1. algorytmów, 2. wymyślaniu, 3. bezużyteczną, 4. analizowaniu, 5. wolno, 6. szybko, 7. przepisów, 8. kluczową umiejętnością. Tworzenie własnych 1. algorytmów, 2. wymyślaniu, 3. bezużyteczną, 4. analizowaniu, 5. wolno, 6. szybko, 7. przepisów, 8. kluczową i biegłość w 1. algorytmów, 2. wymyślaniu, 3. bezużyteczną, 4. analizowaniu, 5. wolno, 6. szybko, 7. przepisów, 8. kluczową problemów zwiększą nasze szanse na odnalezienie się w świecie internetu.