11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Napisz program, za pomocą którego w tablicy liczb całkowitych znajdziesz najmniejszą i największą liczbę, a następnie wypiszesz obie liczby.

Działanie programu przetestuj dla tablicy liczby = {3, 1, 0, 10, 6, 8, 4, 6, 2, 3, 0, 6, 6, 10, 6} oraz n = 15.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; liczba elementów tablicy liczby

  • liczbyn-elementowa tablica liczb naturalnych

Wynik:

  • najmniejsza i największa wartość liczbowa z tablicy liczby

RkqF7d8jWKHud
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który dla zadanej tablicy zliczy wystąpienia każdego z elementów do odpowiedniego kubełka. Wypisz zawartość każdego kubełka w następującej postaci: indeks kubełka:zawartość kubełka, np. 0:2.

Działanie programu przetestuj dla następującej tablicy liczby = {3, 1, 0, 10, 6, 8, 4, 6, 2, 3, 0, 6, 6, 10, 6} oraz n = 15.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; liczba elementów tablicy liczby

  • liczbyn-elementowa tablica liczb naturalnych

Wynik:

  • zawartość kolejnych kubełków zgodnie z następującym wzorem: indeks kubełka:zawartość kubełka

Wskazówka:

Pamiętaj o wyzerowaniu tablicy kubelki przed rozpoczęciem zliczania. Możesz wykorzystać następujący kod:

Linia 1. int kubelki otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 0 zamknij nawias klamrowy średnik.
R1Fz3mrgqDEvq
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który za pomocą algorytmu sortowania kubełkowego uporządkuje nierosnąco tablicę zawierającą liczby naturalne, a następnie wypisze posortowane elementy i liczbę wykorzystanych kubełków. Skonstruuj algorytm tak, aby wykorzystać minimalną możliwą liczbę kubełków.

Działanie programu przetestuj dla następującej tablicy liczby = {10, 6, 8, 4, 6, 6, 6, 10, 6} oraz n = 9.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; liczba elementów tablicy liczby

  • liczbyn-elementowa tablica liczb naturalnych

Wynik:

  • posortowana nierosnąco tablica liczby

  • liczba wykorzystanych kubełków

Przykładowe wyjście:

Linia 1. 10. Linia 2. 10. Linia 3. 8. Linia 4. 6. Linia 5. 6. Linia 6. 6. Linia 7. 6. Linia 8. 6. Linia 9. 4. Linia 10. Liczba kubełków dwukropek 7.
R10hdgVgwJiJs
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.