Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R7BvjkKhqBEhJ1
Ćwiczenie 1
Z jaką inną dziedziną filozofii jest najbardziej związana ontologia, czyli nauka o tym, co istnieje jako byt? Możliwe odpowiedzi: 1. Estetyka., 2. Etyka., 3. Metafizyka., 4. Aksjologia.
R9OlwkRRs1rSj1
Ćwiczenie 2
Kartezjusz przyjmował istnienie dwóch niezależnych substancji, które nazywał... Możliwe odpowiedzi: 1. pierwszymi zasadami., 2. rzeczą myślącą., 3. rzeczą właściwą., 4. rzeczą rozciągłą.
1
R1XVV3IPnuAd711
Ćwiczenie 3
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem lekcji.
Ćwiczenie 3
R1CldCpYmbeez
Kto stoi za koncepcją atomów, które wiążą się w skupiska przyjmujące postać rzeczy? Możliwe odpowiedzi: 1. Kartezjusz, 2. Leucyp i Demokryt, 3. DeleuzeGuattari, 4. Heraklit.
R1MDZ73KKUYgT1
Ćwiczenie 4
Uzupełnij tekst właściwymi odpowiedziami. Platon uznawał, że istnieją (tu wybierz) 1. intelektu, 2. doskonałe, 3. skończone i czasowe, 4. zmysłów, 5. dotyku, 6. idee, 7. wieczne, 8. atomy, 9. plastyczne i witalne, 10. substancje, byty (tu wybierz) 1. intelektu, 2. doskonałe, 3. skończone i czasowe, 4. zmysłów, 5. dotyku, 6. idee, 7. wieczne, 8. atomy, 9. plastyczne i witalne, 10. substancje i (tu wybierz) 1. intelektu, 2. doskonałe, 3. skończone i czasowe, 4. zmysłów, 5. dotyku, 6. idee, 7. wieczne, 8. atomy, 9. plastyczne i witalne, 10. substancje, które poznajemy za pomocą (tu wybierz) 1. intelektu, 2. doskonałe, 3. skończone i czasowe, 4. zmysłów, 5. dotyku, 6. idee, 7. wieczne, 8. atomy, 9. plastyczne i witalne, 10. substancje.
ROZbix3iYim3j2
Ćwiczenie 5
Zaznacz prawidłowe słowa w tekście. (tu wybierz) 1. Spinoza. 2.Demokryt. poddał krytyce rozważania (tu wybierz) 1. Kartezjusza. 2. Platona., który rozwijał koncepcję (tu wybierz) 1. dualizmu psychofizycznego. 2. wariabilizmu., czyli przekonania o (tu wybierz) 1. rozdzieleniu ciała i umysłu. 2. nierozdzielności ciała i umysłu.
RERYZHUic2V0P2
Ćwiczenie 6
Połącz pojęcia i ich definicje. procesy stawania się Możliwe odpowiedzi: 1. pierwsza zasada, 2. dzieło Barucha Spinozy, 3. byt o określonych właściwościach, 4. DeleuzeGuattari arché Możliwe odpowiedzi: 1. pierwsza zasada, 2. dzieło Barucha Spinozy, 3. byt o określonych właściwościach, 4. DeleuzeGuattari substancja Możliwe odpowiedzi: 1. pierwsza zasada, 2. dzieło Barucha Spinozy, 3. byt o określonych właściwościach, 4. DeleuzeGuattari Etyka Możliwe odpowiedzi: 1. pierwsza zasada, 2. dzieło Barucha Spinozy, 3. byt o określonych właściwościach, 4. DeleuzeGuattari
Rh2ZkNkCwN8sE31
Ćwiczenie 7
Wskaż zdania fałszywe i prawdziwe. Tales stworzył szkołę milezyjską. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Heraklit z Efezu uznawał, że wszystko podlega nieustającej zmianie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. René Descartes był uczniem Demokryta. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
1
R1KxIaEBYExCo31
Ćwiczenie 8
Scharakteryzuj poglądy Demokryta z Abdery, Platona i René Descartesa.
Ćwiczenie 8
RHZEensRdKTW3
Połącz w pary wymienione elementy z odpowiednimi filozofami. Istnieją niezmienne, niepodzielne byty, których skupiska tworzą rzeczy i zjawiska. Atomizm. Możliwe odpowiedzi: 1. Platon, 2. Demokryt z Abdery, 3. René Descartes Rzecz rozciągła i rzecz myśląca stanowią dwie oddzielone od siebie substancje. Dualizm psychofizyczny Możliwe odpowiedzi: 1. Platon, 2. Demokryt z Abdery, 3. René Descartes Istnieją byty wieczne i doskonałe, które poznajemy za pomocą intelektu. Idealizm. Możliwe odpowiedzi: 1. Platon, 2. Demokryt z Abdery, 3. René Descartes