11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Uzupełnij algorytm sortowania przez wstawianie, tak aby sortował ciąg liczb całkowitych podanych w tablicy w kolejności nierosnącej. Wypisz posortowaną tablicę, oddzielając jej elementy znakiem spacji.

Swoje rozwiązanie przetestuj na tablicy tablicy tab = {27, 26, 4, 5, 24, 23, 15, 12, 1, 0, 9, 84}.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • tab – tablica n liczb całkowitych

Wynik:

  • tab – posortowana nierosnąco tablica liczb całkowitych

REqQ4m5VeTTaR
Wysłuchaj nagrania abstraktu, wyodrębnij jego części i nadaj im tytuły.
21
Ćwiczenie 2

Uzupełnij algorytm sortowania przez wstawianie, tak aby poprawnie sortował ciąg liczb całkowitych podanych w tablicy zawartej w programie w kolejności niemalejącej. Wypisz posortowaną tablicę, oddzielając jej elementy znakiem spacji.

Swoje rozwiązanie przetestuj na tablicy tab = {27, 26, 4, 5, 24, 23, 15, 12, 1, 0, 9, 84}.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • tab – tablica n liczb całkowitych

Wynik:

  • tab – tablica liczb całkowitych posortowana niemalejąco

RrrGf1v0gseYl
Wysłuchaj nagrania abstraktu, ułóż do niego pytania i zadaj je koledze.
31
Ćwiczenie 3

Pewien przedsiębiorca postanowił udostępnić usługę sortowania przez wstawianie na zasadzie komercyjnej. Cenę za posortowanie tablicy rosnąco ustalił w następujący sposób: jest to suma połowy liczby porównań elementów tablicy (kontrola granic tablicy nie jest liczona do porównań) i opłaty stałej 2,50 zł. Napisz program, który wypisze na standardowe wejście cenę posortowania podanej tablicy.

Uzupełnij poniższy algorytm sortowania przez wstawianie, aby sortował rosnąco tablicę n-elementową wypełnioną liczbami całkowitymi. Swoje rozwiązanie przetestuj na tablicy dane = {14, 32, 35, 45, 12, 8, 17, 9}.

Przykład 1

Dla tablicy, w której znajdują się liczby 14, 32, 35, 7 program wykona 5 porównań elementów tablicy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

  • dane – tablica n liczb całkowitych

Wynik:

  • cena – liczba wymierna

RlcRqOxFaaRGF
Wysłuchaj nagrania abstraktu i zastanów się, czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć w związku z tematem lekcji.