Sprawdź się

Odgadnij tytuły książek. Dobierz tytuł do rysunku.tooltipid30Odgadnij tytuły książek. Dobierz tytuł do rysunku.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst. Wypisz z niego jak najwięcej tytułów książek. Udanej zabawy.
Wszystko zaczęło się z samego rana. Moja młodsza siostra to taka śpiąca królewna. Ciągle gubi swoje okulary. A ostatnio zgubiła nawet kapelusz pani Wrony. Nie wiem, jak ona to robi. Na pomoc wezwany został Detektyw Pozytywka, ale niestety nawet on nie wiedział, gdzie jest zaczarowana zagroda, w której chowają się te wszystkie rzeczy. Wczoraj Asiunia opowiedziała mi niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych). Wyobrażacie to sobie? Według niej trzeba wejść na drzewo do samego nieba i może stamtąd uda się dojrzeć Afrykę Kazika. Wymyśliła sobie, że tam będą na nią czekać dzieci z Bullerbyn. O rany Julek! Ja już nie wiem, co mam z nią zrobić!tooltipid31Przeczytaj uważnie poniższy tekst. Wypisz z niego jak najwięcej tytułów książek. Udanej zabawy.
Wszystko zaczęło się z samego rana. Moja młodsza siostra to taka śpiąca królewna. Ciągle gubi swoje okulary. A ostatnio zgubiła nawet kapelusz pani Wrony. Nie wiem, jak ona to robi. Na pomoc wezwany został Detektyw Pozytywka, ale niestety nawet on nie wiedział, gdzie jest zaczarowana zagroda, w której chowają się te wszystkie rzeczy. Wczoraj Asiunia opowiedziała mi niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych). Wyobrażacie to sobie? Według niej trzeba wejść na drzewo do samego nieba i może stamtąd uda się dojrzeć Afrykę Kazika. Wymyśliła sobie, że tam będą na nią czekać dzieci z Bullerbyn. O rany Julek! Ja już nie wiem, co mam z nią zrobić!
„Śpiąca królewna”, „Okulary”, „Kapelusz pani Wrony”, „Detektyw Pozytywka”, „Zaczarowana zagroda”, „Asiunia”, „Niesamowite przygody 10 skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”, „Drzewo do samego nieba”, „Afryka Kazika”, „Dzieci z Bullerbyn”, „O rany Julek!”tooltipid31.1„Śpiąca królewna”, „Okulary”, „Kapelusz pani Wrony”, „Detektyw Pozytywka”, „Zaczarowana zagroda”, „Asiunia”, „Niesamowite przygody 10 skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”, „Drzewo do samego nieba”, „Afryka Kazika”, „Dzieci z Bullerbyn”, „O rany Julek!”
Pobawcie się w kalambury. Jedna osoba wychodzi na środek klasy i za pomocą gestów lub rysunków na tablicy prezentuje wybraną książkę. Pozostali uczniowie muszą odgadnąć jej tytuł.tooltipid31.2Pobawcie się w kalambury. Jedna osoba wychodzi na środek klasy i za pomocą gestów lub rysunków na tablicy prezentuje wybraną książkę. Pozostali uczniowie muszą odgadnąć jej tytuł.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst. Wypisz z niego jak najwięcej tytułów książek. Udanej zabawy.
Wszystko zaczęło się z samego rana. Moja młodsza siostra to taka śpiąca królewna. Ciągle gubi swoje okulary. A ostatnio zgubiła nawet kapelusz pani Wrony. Nie wiem, jak ona to robi. Na pomoc wezwany został Detektyw Pozytywka, ale niestety nawet on nie wiedział, gdzie jest zaczarowana zagroda, w której chowają się te wszystkie rzeczy. Wczoraj Asiunia opowiedziała mi niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych). Wyobrażacie to sobie? Według niej trzeba wejść na drzewo do samego nieba i może stamtąd uda się dojrzeć Afrykę Kazika. Wymyśliła sobie, że tam będą na nią czekać dzieci z Bullerbyn. O rany Julek! Ja już nie wiem, co mam z nią zrobić!tooltipid31Przeczytaj uważnie poniższy tekst. Wypisz z niego jak najwięcej tytułów książek. Udanej zabawy.
Wszystko zaczęło się z samego rana. Moja młodsza siostra to taka śpiąca królewna. Ciągle gubi swoje okulary. A ostatnio zgubiła nawet kapelusz pani Wrony. Nie wiem, jak ona to robi. Na pomoc wezwany został Detektyw Pozytywka, ale niestety nawet on nie wiedział, gdzie jest zaczarowana zagroda, w której chowają się te wszystkie rzeczy. Wczoraj Asiunia opowiedziała mi niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych). Wyobrażacie to sobie? Według niej trzeba wejść na drzewo do samego nieba i może stamtąd uda się dojrzeć Afrykę Kazika. Wymyśliła sobie, że tam będą na nią czekać dzieci z Bullerbyn. O rany Julek! Ja już nie wiem, co mam z nią zrobić!
„Śpiąca królewna”, „Okulary”, „Kapelusz pani Wrony”, „Detektyw Pozytywka”, „Zaczarowana zagroda”, „Asiunia”, „Niesamowite przygody 10 skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”, „Drzewo do samego nieba”, „Afryka Kazika”, „Dzieci z Bullerbyn”, „O rany Julek!”tooltipid31.1„Śpiąca królewna”, „Okulary”, „Kapelusz pani Wrony”, „Detektyw Pozytywka”, „Zaczarowana zagroda”, „Asiunia”, „Niesamowite przygody 10 skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”, „Drzewo do samego nieba”, „Afryka Kazika”, „Dzieci z Bullerbyn”, „O rany Julek!”
Pobawcie się w zgadywanki. Jedna osoba prezentuje zagadkę dotyczącą wybranej książki. Pozostali uczniowie muszą odgadnąć jej tytuł.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Ponumeruj książki według kolejności alfabetycznej, biorąc pod uwagę nazwiska autorów.tooltipid32Ponumeruj książki według kolejności alfabetycznej, biorąc pod uwagę nazwiska autorów.
Przeprowadźcie w klasie dyskusję na temat: Czy warto czytać książki?
Podzielcie się na dwie grupy. Pierwsza grupa odpowiada za przygotowanie argumentów mówiących dlaczego warto czytać, a druga grupa wyszukuje argumenty dlaczego nie warto czytać książek. Które argumenty przekonały ciebie?tooltipid33Przeprowadźcie w klasie dyskusję na temat: Czy warto czytać książki?
Podzielcie się na dwie grupy. Pierwsza grupa odpowiada za przygotowanie argumentów mówiących dlaczego warto czytać, a druga grupa wyszukuje argumenty dlaczego nie warto czytać książek. Które argumenty przekonały ciebie?Jeżeli nie możesz przeprowadzić dyskusji w klasie, zrób tabelkę w zeszycie. Po jednej stronie wypisz argumenty dlaczego warto czytać. Po drugiej argumenty dlaczego nie warto czytać książek. Które argumenty były łatwiejsze do znalezienia?tooltipid34Jeżeli nie możesz przeprowadzić dyskusji w klasie, zrób tabelkę w zeszycie. Po jednej stronie wypisz argumenty dlaczego warto czytać. Po drugiej argumenty dlaczego nie warto czytać książek. Które argumenty były łatwiejsze do znalezienia?
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Ułóż imiona w kolejności alfabetycznej. Pomóż Kasi przygotować listę uczestników na konkurs recytatorski.tooltipid35Ułóż imiona w kolejności alfabetycznej. Pomóż Kasi przygotować listę uczestników na konkurs recytatorski.
Przynieś do szkoły ulubioną książkę. Zaznacz w niej fragment, który według ciebie jest najciekawszy, najważniejszy lub najzabawniejszy. Zachęć innych uczniów do jej przeczytania. Pamiętaj, aby podać tytuł książki i nazwisko autora.tooltipid36Przynieś do szkoły ulubioną książkę. Zaznacz w niej fragment, który według ciebie jest najciekawszy, najważniejszy lub najzabawniejszy. Zachęć innych uczniów do jej przeczytania. Pamiętaj, aby podać tytuł książki i nazwisko autora.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1C8thw0m
Nagranie