Ilustracja przedstawia różne przedmioty ułożone blisko siebie. Po lewej stronie leży w nieładzie kilka książek. Pierwsza ma czerwoną okładkę, druga jasnozieloną, trzecia pomarańczową, czwarta fioletową, piąta niebieską, szósta turkusową, siódma ciemnofioletową, a ósma zieloną. Na środku stoi granatowy wazonik z trzema ołówkami. Dalej znajduje się słoik z czerwoną nakrętką i prostokątną białą etykietą. Jest wypełniony kolorowymi cukierkami. Obok słoika znajduje się figurka uśmiechniętego Zgrzytka. Jest to czerwony robot o prostokątnej głowie z krótkimi antenkami zamiast uszu, dwiema rękami i dwiema nogami. Na przedniej części jego tułowia widnieje biały znaczek w postaci błyskawicy. Po prawej stronie ilustracji leży niebieska piłka, o którą jest oparty brązowy pluszowy miś.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Prawo do własnej tożsamości Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do nauki Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do wychowania w rodzinie Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do życia i rozwoju Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do wolności przekonań i religii Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do prywatności Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami.
Prawo do własnej tożsamości Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do nauki Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do wychowania w rodzinie Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do życia i rozwoju Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do wolności przekonań i religii Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami. Prawo do prywatności Możliwe odpowiedzi: 1. Dziecko ma prawo uczyć się., 2. Dziecko ma prawo żyć, a dorośli powinni stworzyć mu warunki do prawidłowego rozwoju., 3. Dziecko ma prawo do własnego zdania, kierowania się swoim sumieniem i wyznawania religii., 4. Dziecko ma prawo do własnego imienia, nazwiska i znajomości pochodzenia., 5. Dziecko ma prawo do tajemnicy korespondencji, może dysponować swoimi rzeczami., 6. Dziecko ma prawo do przebywania z własnymi rodzicami.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Prawa Możliwe odpowiedzi: 1. słuchanie rodziców i opiekunów, 2. wychowanie w rodzinie, 3. nauka, 4. pomoc w obowiązkach domowych, 5. swoboda myśli i wypowiedzi Obowiązki Możliwe odpowiedzi: 1. słuchanie rodziców i opiekunów, 2. wychowanie w rodzinie, 3. nauka, 4. pomoc w obowiązkach domowych, 5. swoboda myśli i wypowiedzi
Prawa Możliwe odpowiedzi: 1. słuchanie rodziców i opiekunów, 2. wychowanie w rodzinie, 3. nauka, 4. pomoc w obowiązkach domowych, 5. swoboda myśli i wypowiedzi Obowiązki Możliwe odpowiedzi: 1. słuchanie rodziców i opiekunów, 2. wychowanie w rodzinie, 3. nauka, 4. pomoc w obowiązkach domowych, 5. swoboda myśli i wypowiedzi
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nagranie
RvTZ3sDXvsroV
Ilustracja przedstawia pokój Mai. W tle widać białą ścianę, na której wiszą dwa obrazki w brązowych ramkach. Pierwszy obrazek przedstawia uśmiechniętego Zgrzytka. Jest to czerwony robot o prostokątnej głowie z krótkimi antenkami zamiast uszu, dwiema rękami i dwiema nogami. Na przedniej części jego tułowia widnieje biały znaczek w postaci błyskawicy. Drugi obrazek przedstawia beżową owcę na zielonej polanie. W tle widać jedno drzewo liściaste i dwa drzewa iglaste. Po lewej stronie rośnie kępka wysokiej trawy i leżą dwa szare kamienie. Na środku ilustracji stoi brązowe biurko, na którym jest otwarta książka w pomarańczowej okładce i bordowy wazonik z trzema pędzlami. Przy biurku, na brązowym krześle, siedzi Maja. Szeroko się uśmiecha i patrzy na książkę. W uniesionej lewej dłoni trzyma czarny ołówek. Przed biurkiem, na pierwszym planie ilustracji, znajdują się na podłodze różne przedmioty. Po lewej stronie są trzy książki ułożone jedna na drugiej. Pierwsza ma turkusową okładkę, druga fioletową, a trzecia zieloną. Stoi na nich różowa świnka skarbonka. Obok są rozrzucone kolorowe klocki o różnych kształtach. Po prawej stronie stoją dwie zielone rośliny w fioletowych donicach.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.