1
Show exercises:
1
Exercise 1

Drag the following adjectives to their translations.

Połącz poniższe przymiotniki z ich tłumaczeniami.

R1RemlzlJC5LH
supportive Możliwe odpowiedzi: 1. pomocny/pomocna, wspierający/wspierająca, 2. wyrozumiały/wyrozumiała, 3. chronić, 4. glina, 5. zapewniać, dostarczać clay Możliwe odpowiedzi: 1. pomocny/pomocna, wspierający/wspierająca, 2. wyrozumiały/wyrozumiała, 3. chronić, 4. glina, 5. zapewniać, dostarczać protect Możliwe odpowiedzi: 1. pomocny/pomocna, wspierający/wspierająca, 2. wyrozumiały/wyrozumiała, 3. chronić, 4. glina, 5. zapewniać, dostarczać understanding Możliwe odpowiedzi: 1. pomocny/pomocna, wspierający/wspierająca, 2. wyrozumiały/wyrozumiała, 3. chronić, 4. glina, 5. zapewniać, dostarczać provide Możliwe odpowiedzi: 1. pomocny/pomocna, wspierający/wspierająca, 2. wyrozumiały/wyrozumiała, 3. chronić, 4. glina, 5. zapewniać, dostarczać
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Drag the words to the correct places to make synonym pairs. There is one extra word.

Przeciągnij poniższe wyrazy i stwórz pary synonimów. Jeden element nie będzie ci potrzebny.

R1FhFvQvXAdEE
plenty of Możliwe odpowiedzi: 1. massive, 2. choosing, 3. these days, 4. a lot of, 5. ever-growing huge Możliwe odpowiedzi: 1. massive, 2. choosing, 3. these days, 4. a lot of, 5. ever-growing nowadays Możliwe odpowiedzi: 1. massive, 2. choosing, 3. these days, 4. a lot of, 5. ever-growing selecting Możliwe odpowiedzi: 1. massive, 2. choosing, 3. these days, 4. a lot of, 5. ever-growing Możliwe odpowiedzi: 1. massive, 2. choosing, 3. these days, 4. a lot of, 5. ever-growing
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Read the text with three missing sentences. In each gap (1‑3) write a letter that corresponds to the missing sentence (A‑D). One sentence doesn’t fit with any gap.

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (3.1–3.3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D). Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.

Rv219Sdh719G4
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 4

In each sentence, choose the correct word or phrase.

W każdym zdaniu wybierz poprawny wyraz lub wyrażenie.

RTyoSkId56Tgh
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 5

Use the correct form of the words in brackets to type the words in gaps. Add any necessary words.  Do not change the order of the given words.

Uzupełnij luki właściwą formą wyrażeń w nawiasach. Użyj wszystkich niezbędnych elementów i nie zmieniaj ich  kolejności.

RWnT6rFKmRXZv
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 6

Complete each sentence with the gap so that it has a similar meaning to the first one. Do not change the form of the given words.

Uzupełnij luki w zdaniach, zachowując sens zdania wyjściowego. Nie zmieniaj formy podanych wyrazów.

RECVYMq7HxLAr
1. Does programming appeal to you? LIKE Do    Tu uzupełnij    programming?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1ZYYrftRPMS8
2. We will organise art therapy workshops in the park. WILL The art therapy workshops will     Tu uzupełnij     the park.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rmh5syjasIXSV
3. The interior designer has to take responsibility for buying all the decorations for the flat. FOR The interior designer     Tu uzupełnij     buying all the decorations for the flat.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RGzcgsCkEcdNV
4. Tim can use this clay, paper, and paint exclusively for the art therapy classes. ONLY This clay, paper, and paint can be     Tu uzupełnij    for the art therapy classes.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rz9MjK1xL4twk
5. Nowadays, people depend too much on technology. WE These days,     Tu uzupełnij    technology way too much.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 7

Answer the questions. Each answer should be one sentence long.

Napisz odpowiedzi na poniższe pytania. Każda odpowiedź powinna mieć długość 1–2 zdań.

  1. Would you like to work as a programmer?

  2. Do you prefer working alone or in a team?

RYI25XSd0leAw
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 8

Last week you participated in an interesting meeting with a computer game designer, which was organised at your school. In the blog entry:

  • describe what a programmer does;

  • write what skills he or she should have;

  • write if you would like to do such a job and why.

Your answer should be 50–120 words long.

W zeszłym tygodniu uczestniczyłeś/uczestniczyłaś w ciekawym spotkaniu z twórcą gier komputerowych. Spotkanie zorganizowano w twojej szkole. We wpisie na blogu zawrzyj informacje:

  • czego dotyczy praca programisty/programistki;

  • jakie umiejętności powinien posiadać dobry programista/programistka;

  • czy chciałbyś/chciałabyś wykonywać taką pracę i dlaczego.

Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

R1NIp3QWa3NKU
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.