Poniższy tekst opisuje kluczowe zagadnienia Platońskiej teorii idei i teorii zasad. Uzupełnij go o brakujące słowa. System Platona nazywamy 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra dlatego, że dzieli świat na sferę idealną i materialną. Oznacza to, że 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra jest wieczna, niezmienna i zmysłowo niedoświadczalna, zaś 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra jest zmysłowa, zmienna i ze swej natury pozbawiona kształtu. Najwyższą ideą jest w Platońskiej hierarchii idea 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra. Są jej podporządkowane idee 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra, które powinny przenikać postępowanie człowieka. Jeśli tak jest, to ludzka dusza doskonali się przez kolejne 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra, dzięki czemu może się kiedyś wyzwolić z cielesności. Podczas życia dusza niczego nie uczy się na nowo, lecz jedynie odkrywa w sobie wiedzę, która jest w niej zawarta. Fachowo nazywamy to 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra.
Poniższy tekst opisuje kluczowe zagadnienia Platońskiej teorii idei i teorii zasad. Uzupełnij go o brakujące słowa. System Platona nazywamy 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra dlatego, że dzieli świat na sferę idealną i materialną. Oznacza to, że 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra jest wieczna, niezmienna i zmysłowo niedoświadczalna, zaś 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra jest zmysłowa, zmienna i ze swej natury pozbawiona kształtu. Najwyższą ideą jest w Platońskiej hierarchii idea 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra. Są jej podporządkowane idee 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra, które powinny przenikać postępowanie człowieka. Jeśli tak jest, to ludzka dusza doskonali się przez kolejne 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra, dzięki czemu może się kiedyś wyzwolić z cielesności. Podczas życia dusza niczego nie uczy się na nowo, lecz jedynie odkrywa w sobie wiedzę, która jest w niej zawarta. Fachowo nazywamy to 1. materia, 2. wiedza, 3. wcielenia, 4. dusza, 5. moralne, 6. Idealizmem, 7. naturalizmem, 8. idea, 9. zbawieniem, 10. Sprawiedliwości, 11. inteligibiliami, 12. dualizmem, 13. anamnezą, 14. matematyczne, 15. nawyki, 16. Piękna, 17. uczynki, 18. fizyczne, 19. Dobra.
Poniższy tekst opisuje kluczowe zagadnienia Platońskiej teorii idei i teorii zasad. Uzupełnij go o brakujące słowa.
Idealizmem, Piękna, dualizmem, naturalizmem, idea, wcielenia, matematyczne, fizyczne, moralne, anamnezą, nawyki, uczynki, dusza, wiedza, zbawieniem, Dobra, inteligibiliami, materia, Sprawiedliwości
System Platona nazywamy ................................ dlatego, że dzieli świat na sferę idealną i materialną. Oznacza to, że ................................ jest wieczna, niezmienna i zmysłowo niedoświadczalna, zaś ................................ jest zmysłowa, zmienna i ze swej natury pozbawiona kształtu. Najwyższą ideą jest w Platońskiej hierarchii idea ................................. Są jej podporządkowane idee ................................, które powinny przenikać postępowanie człowieka. Jeśli tak jest, to ludzka dusza doskonali się przez kolejne ................................, dzięki czemu może się kiedyś wyzwolić z cielesności. Podczas życia dusza niczego nie uczy się na nowo, lecz jedynie odkrywa w sobie wiedzę, która jest w niej zawarta. Fachowo nazywamy to .................................