1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R1GxadyYm4mMi
Uzupełnij poniższy tekst. Algorytm Huffmana jest metodą 1. nie zmieniając jej, 2. stratnej, 3. delikatnie ją zmieniając, 4. bitów, 5. kompresji, 6. zwiększeniu, 7. symboli, 8. słów, 9. bajtów, 10. zmniejszeniu, 11. bezstratnej 1. bez zmiany wersji oryginalnej, 2. stratnej, 3. delikatnie ją zmieniając, 4. bitów, 5. kompresji, 6. zwiększeniu, 7. symboli, 8. słów, 9. bajtów, 10. zmniejszeniu, 11. bezstratnej, która polega na 1. bez zmiany wersji oryginalnej, 2. stratnej, 3. delikatnie ją zmieniając, 4. bitów, 5. kompresji, 6. zwiększeniu, 7. symboli, 8. słów, 9. bajtów, 10. zmniejszeniu, 11. bezstratnej liczby 1. bez zmiany wersji oryginalnej, 2. stratnej, 3. delikatnie ją zmieniając, 4. bitów, 5. kompresji, 6. zwiększeniu, 7. symboli, 8. słów, 9. bajtów, 10. zmniejszeniu, 11. bezstratnej zapisanej informacji, 1. bez zmiany wersji oryginalnej, 2. stratnej, 3. delikatnie ją zmieniając, 4. bitów, 5. kompresji, 6. zwiększeniu, 7. symboli, 8. słów, 9. bajtów, 10. zmniejszeniu, 11. bezstratnej.
1
Ćwiczenie 2
R3FInF2x438jI
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Grafika przedstawia schemat drzewa Huffmana.

Przedstawia ona 5 poziomów złożonych z owali i linii je łączące.

Poziom pierwszy owal z napisem 10, odchodzą od niego 2 odnogi, z napisem 0 oraz druga z napisem 1. 0 prowadzi do owalu z napisem 4, 1 prowadzi do owalu z napisem 6.

Poziom drugi owal z napisem 4 posiada 2 odnogi, napis 0 prowadzi do owalu z napisem A dwukropek 2, napis 1 prowadzi do owalu z napisem D dwukropek 2.

Poziom drugi owal z napisem 6, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem 3, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem O dwukropek 3.

Poziom trzeci owal z napisem 3, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem 2, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem N dwukropek 1.

Poziom czwarty owal z napisem 2, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem K dwukropek 1, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem W dwukropek 1.

R1GedSF3jZfob
Możliwe odpowiedzi: 1. KOD, 2. KWO, 3. WON, 4. KON
2
Ćwiczenie 3
RAdx9OcA8FyWT
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Grafika przedstawia schemat drzewa Huffmana.

Przedstawia ona 5 poziomów złożonych z owali i linii je łączące.

Poziom pierwszy owal z napisem 10, odchodzą od niego 2 odnogi, z napisem 0 oraz druga z napisem 1. 0 prowadzi do owalu z napisem 4, 1 prowadzi do owalu z napisem 6.

Poziom drugi owal z napisem 4 posiada 2 odnogi, napis 0 prowadzi do owalu z napisem A dwukropek 2, napis 1 prowadzi do owalu z napisem D dwukropek 2.

Poziom drugi owal z napisem 6, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem 3, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem O dwukropek 3.

Poziom trzeci owal z napisem 3, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem 2, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem N dwukropek 1.

Poziom czwarty owal z napisem 2, odnoga 0 wskazuje na owal z napisem K dwukropek 1, odnoga 1 wskazuje na owal z napisem W dwukropek 1.

R1aVaWU6pPumZ
Możliwe odpowiedzi: 1. 1000, 2. 1001, 3. 1010, 4. 01, 5. 1100, 6. 1011
2
Ćwiczenie 4
Rtbs41PLfm3s0
Które dwa z poniższych drzew połączysz ze sobą w pierwszym łączeniu drzew algorytmu Huffmana, jeżeli chcesz zakodować słowo BAOBABY? Możliwe odpowiedzi: 1. Drzewo o korzeniu z symbolem A, 2. Drzewo o korzeniu z symbolem B, 3. Drzewo o korzeniu z symbolem O, 4. Drzewo o korzeniu z symbolem Y
2
Ćwiczenie 5
RRmPsxSImM5jS
Ilustracja przedstawia grafikę drzewa binarnego. Złożone jest z dziewięciu owalów. Poziom pierwszy, owal z napisem 18, od niego odchodzą strzałki z napisami 0 i 1. Przy strzałce 1 owal z napisem A dwukropek pole do wypełnienia, przy strzałce 0 owal z napisem 12. Od owalu z napisem 12 odchodzą kolejne strzałki 0 i 1. 0 wskazuje na owal z polem do wypełnienia, 1 wskazuje na owal z napisem R dwukropek 5.
Z owalu z polem do wypełnienia wychodzą strzałki 1 i 0.
Strzałka 1 wskazuje na owal z napisem B dwukropek 3, 0 wskazuje na owal z polem do wypełnienia.
Z owalu z polem do wypełnienia wychodzą dwie strzałki, 1 prowadzi do owalu z napisem: W dwukropek pole do wypełnienia, a 0 do owalu z napisem O dwukropek 2.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Uzupełnij ilustrację.

Ilustracja przedstawia grafikę drzewa binarnego. Złożone jest z dziewięciu owalów.

Poziom pierwszy, owal z napisem 18, od niego odchodzą strzałki z napisami 0 i 1.

Przy strzałce 1 owal z napisem A dwukropek pole do wypełnienia, przy strzałce 0 owal z napisem 12. Od owalu z napisem 12 odchodzą kolejne strzałki 0 i 1.

0 wskazuje na owal z polem do wypełnienia, 1 wskazuje na owal z napisem R dwukropek 5.

Z owalu z polem do wypełnienia wychodzą strzałki 1 i 0.

Strzałka 1 wskazuje na owal z napisem B dwukropek 3, 0 wskazuje na owal z polem do wypełnienia.

Z owalu z polem do wypełnienia wychodzą dwie strzałki, 1 prowadzi do owalu z napisem: W dwukropek pole do wypełnienia, a 0 do owalu z napisem O dwukropek 2.

Wartości do wyboru: 7, 4, 2, 6.

3
Ćwiczenie 6
RFenjmHpPgwgn
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Grafika przedstawia schemat drzewa Huffmana.

Składa się z pięciu rzędów.

Poziom pierwszy, owal z napisem 11 wyprowadzone ma dwie odnogi, odnoga z napisem 1 prowadzi do owalu z napisem A dwukropek 4, odnoga z napisem 0 prowadzi do owalu z napisem 7.

Poziom drugi, owal z napisem 7 wyprowadzone ma dwie odnogi, odnoga z napisem 1 prowadzi do owalu z napisem R dwukropek 3, odnoga z napisem 0 prowadzi do owalu z napisem 4.

Poziom trzeci, owal z napisem 4 wyprowadzone ma dwie odnogi, odnoga z napisem 1 prowadzi do owalu z napisem B dwukropek 2, odnoga z napisem 0 prowadzi do owalu z napisem 2.

Poziom czwarty owal z napisem 2 wyprowadzone ma dwie odnogi, odnoga z napisem 1 prowadzi do owalu z napisem W dwukropek 1, odnoga z napisem 0 prowadzi do owalu z napisem O dwukropek 1.

R1VjWxG4yTFhg
Możliwe odpowiedzi: 1. A, 2. R, 3. B, 4. O, 5. W
3
Ćwiczenie 7
RpAUD0x1h8TnU
Uporządkuj kolejne kroki kodowania słowa KOKI Elementy do uszeregowania: 1. Połącz kody znaków tworząc zakodowane słowo KOKI., 2. Połącz dwa drzewa - drzewo z symbolem K w korzeniu oraz drzewo z wartością 2 w korzeniu i symbolami O oraz I w podddrzewach. W korzeniu umieść wartość 4., 3. Utwórz listę trzech drzew binarnych, z nazwą symbolu K i liczbą wystąpień 2, z nazwą symbolu O i liczbą wystąpień 1, oraz z nazwą symbolu I i liczbą wystąpień 1., 4. Utwórz kody znaków, przechodząc po krawędziach drzewa do węzłów zawierających symbole., 5. Połącz dwa drzewa - z symbolem O oraz I. Będą one lewym i prawym poddrzewem tego drzewa. W korzeniu umieść sumę wystąpień, to znaczy wartość 2.
3
Ćwiczenie 8
R1aDn97YiHZoj
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia drzewo Huffmana.

Składa się z sześciu rzędów.

Górny okrąg zawiera liczbę 20.

Od okręgu tego wychodzą dwie odnogi.

Odnoga 1 wskazuje okrąg z liczbą 8.

Odnoga 0 wskazuje okrąg z liczbą 12.

Okrąg z liczbą 8 posiada dwie dwie odnogi.

Odnoga 1 wskazuje na okrąg z  E dwukropek 4, a odnoga 0 na i dwukropek 4.

Okrąg 12 wskazuje odnogą 1 na okrąg z napisem „przerwa dwukropek 4”, natomiast odnoga 0 na okrąg z liczbą 8.

Okrąg z liczbą 8 wskazuje odnogą 1 na okrąg z liczbą 4, ten następnie odnogą 1 na okrąg z napisem n dwukropek 2, a odnogą 0 nam dwukropek 2.

Okrąg 8 wskazuje odnogą 0 na kolejny okrąg z napisem 4, ten znajdujący się po lewej stronie.

Następnie odnogą 1 wskazuje na okrąg z napisem w dwukropek 2.

Odnogą 0 wskazuje na okrąg z napisem 2.

Okrąg z napisem dwa wskazuje poprzez odnogę 1 na okrąg  z wpisem c dwukropek 1 oraz poprzez odnogę 0 na okrąg z wpisem ż dwukropek 1.

Koniec drzewa.

Rsp0NPxUIsajm
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.