Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
ROe6PDzOpE4ac
Połącz w pary nazwy technologii związanych z JavaScript z pasującymi do nich opisami zastosowania: AJAX Możliwe odpowiedzi: 1. biblioteka, która usprawnia wiele działań, w tym definiowanie uchwytów, 2. środowisko uruchomieniowe do wykonywania skryptów po stronie serwera, 3. framework front-endowy do tworzenia spójnych interfejsów witryn, 4. jednolity standard zapisu i przetwarzania języka JavaScript, 5. wysyłanie na serwer żądania bez konieczności przeładowywania podstrony ECMAScript Możliwe odpowiedzi: 1. biblioteka, która usprawnia wiele działań, w tym definiowanie uchwytów, 2. środowisko uruchomieniowe do wykonywania skryptów po stronie serwera, 3. framework front-endowy do tworzenia spójnych interfejsów witryn, 4. jednolity standard zapisu i przetwarzania języka JavaScript, 5. wysyłanie na serwer żądania bez konieczności przeładowywania podstrony React.js Możliwe odpowiedzi: 1. biblioteka, która usprawnia wiele działań, w tym definiowanie uchwytów, 2. środowisko uruchomieniowe do wykonywania skryptów po stronie serwera, 3. framework front-endowy do tworzenia spójnych interfejsów witryn, 4. jednolity standard zapisu i przetwarzania języka JavaScript, 5. wysyłanie na serwer żądania bez konieczności przeładowywania podstrony jQuery Możliwe odpowiedzi: 1. biblioteka, która usprawnia wiele działań, w tym definiowanie uchwytów, 2. środowisko uruchomieniowe do wykonywania skryptów po stronie serwera, 3. framework front-endowy do tworzenia spójnych interfejsów witryn, 4. jednolity standard zapisu i przetwarzania języka JavaScript, 5. wysyłanie na serwer żądania bez konieczności przeładowywania podstrony Node.js Możliwe odpowiedzi: 1. biblioteka, która usprawnia wiele działań, w tym definiowanie uchwytów, 2. środowisko uruchomieniowe do wykonywania skryptów po stronie serwera, 3. framework front-endowy do tworzenia spójnych interfejsów witryn, 4. jednolity standard zapisu i przetwarzania języka JavaScript, 5. wysyłanie na serwer żądania bez konieczności przeładowywania podstrony
1
Ćwiczenie 2
RQJMEzbfKvqDB
Wskaż zmienną poprawnie zadeklarowaną w języku JavaScript: Możliwe odpowiedzi: 1. var pierwsza-liczba = 2.892;, 2. let 2_nazwisko = "Adam";, 3. var const = "3.14", 4. const nazwisko_panienskie = "Nowak";
1
Ćwiczenie 3
R1hMI12dO6Nw7
Wstaw w tekst nazwy okien dialogowych wyświetlanych w przeglądarce, tak aby odpowiadały poprawnym opisom ich zastosowania: Okno dialogowe o nazwie 1. function, 2. const, 3. confirm, 4. msgbox, 5. modal, 6. alert, 7. prompt wyposażone jest w dwa przyciski: OK oraz Anuluj, co w kombinacji z instrukcją warunkową pozwala nam zmienić zachowanie skryptu w zależności od decyzji użytkownika.

Okno typu 1. function, 2. const, 3. confirm, 4. msgbox, 5. modal, 6. alert, 7. prompt to informacja wyświetlona użytkownikowi w okienku wyposażonym jedynie w przycisk OK.

Dialog o nazwie 1. function, 2. const, 3. confirm, 4. msgbox, 5. modal, 6. alert, 7. prompt to jedyne wyskakujące okienko, które umożliwia nam wprowadzenie danych do skryptu.
2
Ćwiczenie 4
Rp1QMHoYXtAud
Przyporządkuj nazwę atrybutu HTML z opisem zdarzenia, któremu odpowiada w JavaScript: onclick Możliwe odpowiedzi: 1. zdarzenie kliknięcia myszką gdy kursor znajduje się na obiekcie, 2. zdarzenie wyzwalane w trakcie zmiany rozmiarów obiektu, 3. zdarzenie wyzwalane gdy cały dokument HTML został załadowany do przeglądarki, 4. zdarzenie przesłania danych z formularza znajdującego się na stronie onload Możliwe odpowiedzi: 1. zdarzenie kliknięcia myszką gdy kursor znajduje się na obiekcie, 2. zdarzenie wyzwalane w trakcie zmiany rozmiarów obiektu, 3. zdarzenie wyzwalane gdy cały dokument HTML został załadowany do przeglądarki, 4. zdarzenie przesłania danych z formularza znajdującego się na stronie onsubmit Możliwe odpowiedzi: 1. zdarzenie kliknięcia myszką gdy kursor znajduje się na obiekcie, 2. zdarzenie wyzwalane w trakcie zmiany rozmiarów obiektu, 3. zdarzenie wyzwalane gdy cały dokument HTML został załadowany do przeglądarki, 4. zdarzenie przesłania danych z formularza znajdującego się na stronie onresize Możliwe odpowiedzi: 1. zdarzenie kliknięcia myszką gdy kursor znajduje się na obiekcie, 2. zdarzenie wyzwalane w trakcie zmiany rozmiarów obiektu, 3. zdarzenie wyzwalane gdy cały dokument HTML został załadowany do przeglądarki, 4. zdarzenie przesłania danych z formularza znajdującego się na stronie
2
Ćwiczenie 5
RdaTxisIqKWG6
Której metody języka JavaScript należy użyć, aby przypisać własną funkcję do obsługi zdarzenia kliknięcia elementu, bez potrzeby dodawania do jego kodu HTML atrybutu o nazwie onclick? Możliwe odpowiedzi: 1. addEventListener(), 2. getElementById(), 3. eventClick(), 4. setOnclick()
2
Ćwiczenie 6
RujR90uOjzqGU
Uzupełnij obsługę zdarzenia kliknięcia na przycisk tak, aby wyzwalało ono wywołanie własnej funkcji o nazwie powitanie().
3
Ćwiczenie 7
R1PjoptBIhgZt
Operatorem porównania wartości jest w języku JavaScript: Możliwe odpowiedzi: 1. ==, 2. =, 3. <=>, 4. ||
3
Ćwiczenie 8
RWWqX9nrONfiS
Połącz w pary metody wyprowadzenia informacji na ekran do miejsca pojawienia się komunikatu: document.write("Test"); Możliwe odpowiedzi: 1. komunikat w wyskakującym okienku, 2. wypisanie w narzędziach developerskich przeglądarki, 3. wynik na płótnie przeglądarki alert("Test"); Możliwe odpowiedzi: 1. komunikat w wyskakującym okienku, 2. wypisanie w narzędziach developerskich przeglądarki, 3. wynik na płótnie przeglądarki console.log("Test"); Możliwe odpowiedzi: 1. komunikat w wyskakującym okienku, 2. wypisanie w narzędziach developerskich przeglądarki, 3. wynik na płótnie przeglądarki