Sprawdź się
Określ stopnie utlenienia atomów pierwiastków w poniższym równaniu.
Dla reakcji miedzi z azotanemsrebra uczeń zapisał następujący schemat:
Podpisz poniższe schematy wstawiając w puste pola wyrażenia: proces utleniania/proces redukcji.
Wskaż utleniacz i reduktor w poniższej reakcji redoks. W tym celu zaznacz pole utleniacz/reduktor o określonym kolorze. Następnie kliknij na wybrany reagent, aby pokolorować element w ramce. Po pokolorowaniu obu elementów, sprawdź poprawną odpowiedź.
Dana jest reakcja opisana następującym równaniem:
Ile wynosi liczba oddanych elektronów w procesie utlenienia, jeżeli reduktorem jest metaliczny cynk?
Dla równania:
uzupełnij bilans reakcji redoks. Przeciągnij w puste pola elementy zamieszczone poniżej ćwiczenia. Następnie uzupełnij współczynniki stechiometryczne w pełnym równaniu reakcji.
Zbilansuj podane równanie redoks metodą bilansu elektronowego.
Zapoznaj się z poniższym tekstem a następnie rozwiąż zadanie.
Czyste metale można otrzymywać z ich rud. Cynk można otrzymać z blendy cynkowej czyli siarczku cynku. Proces utleniania siarczku cynku, prowadzi do otrzymania tlenku cynku, a produktem ubocznym tego procesu jest tlenek siarki. W kolejnym etapie tlenek cynku jest redukowany węglem do czystego metalu.
Zapisz równania reakcji, o których mowa i zadecyduj, czy są to procesy redoks.
W dwóch probówkach metale poddano reakcji chemicznej z kwasami. Produktami tych reakcji były:
w probówce nr 1: , ;
w probówce nr 2: , ;
Zapisz równania reakcji, które zaszły w obu probówkach i ustal współczynniki stechiometryczne metodą bilansu elektronowego.