1
Show exercises:
1
Exercise 1

Drag and drop the following words in the correct places to make a logical text.

Przeciągnij wyrazy w odpowiednie luki, tak aby powstał logiczny tekst.

Rt8JUBEjNfiYV
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Put the following words in the correct order to create sentences.

Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć zdania.

R1Aj4rVNonBsW
1. 1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is1. The admission process, 2. difficult, 3. school, 4. for, 5. this, 6. is.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R12IfTZqDyAlv
2. 1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another1. support, 2. can, 3. Your, 4. and, 5. your friends, 6. one another.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R12VPCvx2W60n
3. 1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right 1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right 1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right1. all, 2. It’s, 3. to, 4. not, 5. succeed, 6. right.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RCzZqZItB0r7F
4. 1. This, 2. offers, 3. extracurriculars, 4. school, 5. interesting1. This, 2. offers, 3. extracurriculars, 4. school, 5. interesting1. This, 2. offers, 3. extracurriculars, 4. school, 5. interesting1. This, 2. offers, 3. extracurriculars, 4. school, 5. interesting1. This, 2. offers, 3. extracurriculars, 4. school, 5. interesting.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R10KEEUR6n7c0
5. 1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview1. you, 2. to come for, 3. the school, 4. require, 5. Does, 6. an interview?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Match the verbs connected to picking the right school with their definitions.

Połącz czasowniki związane z wybieraniem odpowiedniej szkoły z ich definicjami.

RytGxqNvJFjiM
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Read the sentences and drag and drop the right words in the gaps.

Przeczytaj zdania, a następnie przeciągnij w luki właściwe wyrazy.

R1YY1h2YqdPCt
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

What to do and what not to do when picking a school? Group the elements accordingly.

Co robić, a czego nie robić, wybierając szkołę? Odpowiednio pogrupuj elementy.

R1LKEWVlzgJrP
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Read the sentences and write the right words in the gaps.

Przeczytaj zdania i następnie wpisz w luki odpowiednie wyrazy.

R1YBJaWsk1ozb
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write the answers to the questions below. Each one should be one sentence long.

Napisz odpowiedzi do pytań poniżej. Każda z nich powinna mieć długość jednego zdania.

  1. What class profile interests you? Why?

  2. Could you commute to school for an hour every day? Why? / Why not?

  3. Do you want to attend the same secondary school as your friends? Why? / Why not?

R14M8btkfYSHg
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

You’ve picked a secondary school that you want to attend. Write an email about it to a friend from England. In the e‑mail:

  • discuss what you need to do to attend it;

  • describe the class profile you’re interested in;

  • write if you think you’ll get in or not.

The e‑mail should be 50‑120 words long.

Masz już wybrane liceum, do którego chcesz pójść. Napisz do kolegi/koleżanki z Anglii e‑mail na ten temat. W wiadomości opisz:

  • jakie są wymogi, żeby dostać się do wybranej szkoły;

  • jakim profilem klasy jesteś zainteresowany/zainteresowana;

  • czy myślisz, że uda ci się dostać, czy nie.

Twoja wiadomość powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

R1D6CLW4NFbbb
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.