1
Pokaż ćwiczenia:
31
Ćwiczenie 1

Napisz program, który rozwiąże ogólny problem plecakowy i wyświetli komunikat dotyczący tego, ile sztuk kolejnych przedmiotów spakowano, oraz jaka jest całkowita wartość spakowanego plecaka.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • nazwy – tablica łańcuchów znaków

  • wartosci – tablica liczb naturalnych; wartości poszczególnych przedmiotów

  • wagi – tablica liczb naturalnych; wagi poszczególnych przedmiotów

  • n – liczba naturalna; liczba rodzajów przedmiotów

  • pojemnosc – liczba naturalna; maksymalna pojemność plecaka

Wynik:

  • liczby sztuk poszczególnych przedmiotów (również równe 0), których całkowita waga nie przekracza wartości przechowywanej w zmiennej pojemnosc, a których całkowita wartość jest największa wśród możliwych wypełnień plecaka rzeczami o takiej wadze, która nie przekracza wartości zmiennej pojemnosc

  • całkowita wartość spakowanego plecaka

Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. nazwy znak równości otwórz nawias kwadratowy cudzysłów apaszka cudzysłów przecinek cudzysłów beret cudzysłów przecinek cudzysłów chusteczki cudzysłów przecinek cudzysłów dres cudzysłów przecinek cudzysłów espadryle cudzysłów zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wartosci znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 5 przecinek 4 przecinek 1 przecinek 9 zamknij nawias kwadratowy. Linia 3. wagi znak równości otwórz nawias kwadratowy 9 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 8 przecinek 7 zamknij nawias kwadratowy. Linia 4. pojemnosc znak równości 11. Linia 5. n znak równości 5.

Przykładowe wyniki dla podanych danych:

Linia 1. Liczba spakowanych sztuk przedmiotu apaszka otwórz nawias okrągły indeks 0 zamknij nawias okrągły dwukropek 0. Linia 2. Liczba spakowanych sztuk przedmiotu beret otwórz nawias okrągły indeks 1 zamknij nawias okrągły dwukropek 11. Linia 3. Liczba spakowanych sztuk przedmiotu chusteczki otwórz nawias okrągły indeks 2 zamknij nawias okrągły dwukropek 0. Linia 4. Liczba spakowanych sztuk przedmiotu dres otwórz nawias okrągły indeks 3 zamknij nawias okrągły dwukropek 0. Linia 5. Liczba spakowanych sztuk przedmiotu espadryle otwórz nawias okrągły indeks 4 zamknij nawias okrągły dwukropek 0. Linia 7. Wartosc spakowanych przedmiotow dwukropek 55.
RoTxxETNFfNkn
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 2

Napisz program, który rozwiąże decyzyjny problem plecakowy i wyświetli komunikat dotyczący tego, które przedmioty spakowano, oraz jaka jest całkowita wartość spakowanego plecaka.

Specyfikacja problemu

Dane:

  • nazwy – tablica łańcuchów znaków

  • wartosci – tablica liczb naturalnych; wartości poszczególnych przedmiotów

  • wagi – tablica liczb naturalnych; wagi poszczególnych przedmiotów

  • n – liczba naturalna; liczba rodzajów przedmiotów

  • pojemnosc – liczba naturalna; maksymalna pojemność plecaka

Wynik:

  • spakowane przedmioty, których całkowita waga nie przekracza wartości przechowywanej w zmiennej pojemnosc, a których całkowita wartość jest największa wśród możliwych wypełnień plecaka rzeczami o takiej wadze, która nie przekracza wartości zmiennej pojemnosc; pakujemy po jednej sztuce przedmiotu każdego rodzaju

  • całkowita wartość spakowanego plecaka

Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. nazwy znak równości otwórz nawias kwadratowy cudzysłów apaszka cudzysłów przecinek cudzysłów beret cudzysłów przecinek cudzysłów chusteczki cudzysłów przecinek cudzysłów dres cudzysłów przecinek cudzysłów espadryle cudzysłów zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wartosci znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 5 przecinek 4 przecinek 1 przecinek 9 zamknij nawias kwadratowy. Linia 3. wagi znak równości otwórz nawias kwadratowy 9 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 8 przecinek 7 zamknij nawias kwadratowy. Linia 4. pojemnosc znak równości 11. Linia 5. n znak równości 5.

Przykładowe wyniki dla podanych danych:

Linia 1. Spakowano przedmiot apaszka otwórz nawias okrągły indeks 1 zamknij nawias okrągły. Linia 2. Spakowano przedmiot beret otwórz nawias okrągły indeks 2 zamknij nawias okrągły. Linia 3. Spakowano przedmiot chusteczki otwórz nawias okrągły indeks 4 zamknij nawias okrągły. Linia 5. Wartosc spakowanych przedmiotow dwukropek 18.
R31RVnTfAmy31
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który rozwiąże ciągły problem plecakowy i wyświetli komunikat dotyczący tego, które przedmioty spakowano w całości, które częściowo (oraz w jakiej części), oraz jaka jest całkowita wartość spakowanego plecaka.

Wyniki należy zaokrąglić do trzech miejsc po przecinku.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • nazwy – tablica łańcuchów znaków

  • wartosci – tablica liczb naturalnych; wartości poszczególnych przedmiotów

  • wagi – tablica liczb naturalnych; wagi poszczególnych przedmiotów

  • n – liczba naturalna; liczba rodzajów przedmiotów

  • pojemnosc – liczba naturalna; maksymalna pojemność plecaka

Wynik:

  • spakowane przedmioty, których całkowita waga nie przekracza wartości przechowywanej w zmiennej pojemnosc, a których całkowita wartość jest największa wśród możliwych wypełnień plecaka rzeczami o takiej wadze, która nie przekracza wartości zmiennej pojemnosc; pakujemy po jednej sztuce przedmiotu każdego rodzaju

  • całkowita wartość spakowanego plecaka

Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. nazwy znak równości otwórz nawias kwadratowy cudzysłów apaszka cudzysłów przecinek cudzysłów beret cudzysłów przecinek cudzysłów chusteczki cudzysłów przecinek cudzysłów dres cudzysłów przecinek cudzysłów espadryle cudzysłów zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wartosci znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 5 przecinek 4 przecinek 1 przecinek 9 zamknij nawias kwadratowy. Linia 3. wagi znak równości otwórz nawias kwadratowy 9 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 8 przecinek 7 zamknij nawias kwadratowy. Linia 4. pojemnosc znak równości 11. Linia 5. n znak równości 5.

Przykładowe wyniki dla podanych danych:

Linia 1. Spakowano przedmiot beret otwórz nawias okrągły indeks 1 zamknij nawias okrągły. Linia 2. Spakowano przedmiot chusteczki otwórz nawias okrągły indeks 2 zamknij nawias okrągły. Linia 3. Spakowano przedmiot espadryle otwórz nawias okrągły indeks 4 zamknij nawias okrągły. Linia 4. Spakowano 0 kropka 125 przedmiotu dres otwórz nawias okrągły indeks 3 zamknij nawias okrągły. Linia 6. Wartosc spakowanych przedmiotow dwukropek 18 kropka 125.
RDIqa0JUZhgUK
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.