Myśl Pascala jest rezygnacją z racjonalnych usprawiedliwień dla (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, a jego (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg stał się przedmiotem praktycznego hazardu. L. Goldmann nazwał ten światopogląd (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg: w oczach Pascala świat jest (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, bo spojrzenie Boga odbiera mu wszelkie wartości autentyczne. Ale Bóg Pascala jest (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, stąd świat ów staje się dla człowieka wszystkim. Między światem, który jest wszystkim, a światem, który jest niczym, oscyluje świadomość tragiczna, skazana na postawę paradoksalną: żyć wyłącznie dla realizacji wartości, o których wiadomo, że nie mogą być w świecie (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, ze świadomością, że wszelki inny świat jest poza naszym polem widzenia — (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg. Człowiek afirmuje swoją (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg przez to, że dochodzi do najgłębszej (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg. Również historia i życie społeczne nie oferują żadnych dróg wyjścia. Historia jest łupem nieznaczących przypadków („Nos Kleopatry: gdyby był krótszy, całe oblicze ziemi wyglądałoby inaczej”), a rzeczywistość społeczna (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg i nie daje się naprawić i wymaga (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg.
źródło: Encyklopedia PWN
Myśl Pascala jest rezygnacją z racjonalnych usprawiedliwień dla (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, a jego (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg stał się przedmiotem praktycznego hazardu. L. Goldmann nazwał ten światopogląd (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg: w oczach Pascala świat jest (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, bo spojrzenie Boga odbiera mu wszelkie wartości autentyczne. Ale Bóg Pascala jest (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, stąd świat ów staje się dla człowieka wszystkim. Między światem, który jest wszystkim, a światem, który jest niczym, oscyluje świadomość tragiczna, skazana na postawę paradoksalną: żyć wyłącznie dla realizacji wartości, o których wiadomo, że nie mogą być w świecie (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg, ze świadomością, że wszelki inny świat jest poza naszym polem widzenia — (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg. Człowiek afirmuje swoją (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg przez to, że dochodzi do najgłębszej (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg. Również historia i życie społeczne nie oferują żadnych dróg wyjścia. Historia jest łupem nieznaczących przypadków („Nos Kleopatry: gdyby był krótszy, całe oblicze ziemi wyglądałoby inaczej”), a rzeczywistość społeczna (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg i nie daje się naprawić i wymaga (tu wybierz) 1. „Bogiem ukrytym”, 2. nie ma żadnej wartości, 3. „wizją optymistyczną”, 4. nieograniczonej niczym wiedzy, 5. „wizją tragiczną”, 6. afirmacji, 7. rozum, 8. nicością, 9. zniszczenia, 10. zrealizowane, 11. nauki, 12. postawa negacji świata wewnątrz świata, 13. Bogiem-przyjacielem, 14. samowiedzy swojej słabości, 15. małość, 16. wielkość, 17. nie istnieje, 18. religii, 19. Bóg.
źródło: Encyklopedia PWN
„wizją tragiczną”, religii, afirmacji, nie istnieje, nicością, zniszczenia, „Bogiem ukrytym”, samowiedzy swojej słabości, nie ma żadnej wartości, nauki, Bogiem-przyjacielem, zrealizowane, Bóg, rozum, „wizją optymistyczną”, małość, postawa negacji świata wewnątrz świata, nieograniczonej niczym wiedzy, wielkość
Myśl Pascala jest rezygnacją z racjonalnych usprawiedliwień dla .................................................................................., a jego .................................................................................. stał się przedmiotem praktycznego hazardu. L. Goldmann nazwał ten światopogląd ..................................................................................: w oczach Pascala świat jest .................................................................................., bo spojrzenie Boga odbiera mu wszelkie wartości autentyczne. Ale Bóg Pascala jest .................................................................................., stąd świat ów staje się dla człowieka wszystkim. Między światem, który jest wszystkim, a światem, który jest niczym, oscyluje świadomość tragiczna, skazana na postawę paradoksalną: żyć wyłącznie dla realizacji wartości, o których wiadomo, że nie mogą być w świecie .................................................................................., ze świadomością, że wszelki inny świat jest poza naszym polem widzenia — ................................................................................... Człowiek afirmuje swoją .................................................................................. przez to, że dochodzi do najgłębszej ................................................................................... Również historia i życie społeczne nie oferują żadnych dróg wyjścia. Historia jest łupem nieznaczących przypadków („Nos Kleopatry: gdyby był krótszy, całe oblicze ziemi wyglądałoby inaczej”), a rzeczywistość społeczna .................................................................................. i nie daje się naprawić i wymaga ...................................................................................
źródło: Encyklopedia PWN