Oblicz, stosując definicję potęgi o wykładniku całkowitym ujemnym. Wynik podaj w postaci rozwinięcia dziesiętnego. Połącz w pary wyrażenie z wynikiem.
<span aria-label="zero przecinek jeden dwa pięć" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>125</mn></math></span>, <span aria-label="dwa przecinek dwa pięć" role="math"><math><mn>2</mn><mo>,</mo><mn>25</mn></math></span>, <span aria-label="jeden przecinek siedem pięć" role="math"><math><mn>1</mn><mo>,</mo><mn>75</mn></math></span>, <span aria-label="zero przecinek dwa pięć" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>25</mn></math></span>, <span aria-label="jeden przecinek cztery" role="math"><math><mn>1</mn><mo>,</mo><mn>4</mn></math></span>, <span aria-label="jeden" role="math"><math><mn>1</mn></math></span>, <span aria-label="zero przecinek zero sześć dwa pięć" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>0625</mn></math></span>, <span aria-label="cztery" role="math"><math><mn>4</mn></math></span>, <span aria-label="sześć przecinek dwa pięć" role="math"><math><mn>6</mn><mo>,</mo><mn>25</mn></math></span>, <span aria-label="zero przecinek zero zero osiem" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>008</mn></math></span>
RQnKsn0CHTCtO1
Ćwiczenie 2
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Przeciągnij do tabeli wyrażenia tak, aby były one równe wyrażeniom umieszczonym w tabeli. Zakładamy, że .
, , , , , , ,
Wyrażenie
Wyrażenie równe
R11GUYcsCAFv72
Ćwiczenie 3
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Rfvl6DP1JHQqk2
Ćwiczenie 4
Rozwiąż test. Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi. Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Rozwiąż test. Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi. Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
Potęga jest równa liczbie:
R11jWm7XvLavE21
Ćwiczenie 5
Dostępne opcje do wyboru: , , , , , , , , , . Polecenie: Uporządkuj w kolejności rosnącej. Przeciągnij odpowiednie wyrażenia w poprawne miejsca. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
Dostępne opcje do wyboru: , , , , , , , , , . Polecenie: Uporządkuj w kolejności rosnącej. Przeciągnij odpowiednie wyrażenia w poprawne miejsca. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
2
Ćwiczenie 6
Zapisz w postaci potęgi.
a)
b)
a)
b)
3
Ćwiczenie 7
Przedstaw w najprostszej postaci.
a) , gdzie ,
b) , gdzie ,
a)
b)
3
Ćwiczenie 8
Znane jest twierdzenie:
Jeśli potęgi mają takie same podstawy, które są liczbami dodatnimi różnymi od i są równe, to wykładniki tych potęg też są równe.
(Innymi słowy: Jeśli i oraz , to ).
Korzystając z powyższego twierdzenia możemy rówiązywać równania, w których niewiadoma znajduje się w wykładniku potęgi.
Na przykład:
RwdjJSZM458DX
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.