Sprawdź się
Zapoznaj się z grafiką i wykonaj ćwiczenie.
Zapoznaj się z opisem grafiki i wykonaj ćwiczenie.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Wstęp do psychoanalizyDziecko bowiem kocha naprzód jedynie siebie, później uczy się kochać innych i poświęcać im część swojego ja. Nawet osoby, które, zda się, kocha od samego początku, kocha początkowo ze względów samolubnych, bo ich potrzebuje. Dopiero później uwalnia się uczucie miłości od egoizmu, lecz w rzeczywistości dziecko nauczyło się kochać właśnie z egoizmu.
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Psychologia jak ją widzi behawiorysta[Z każdego zdrowego niemowlęcia poprzez odpowiednie oddziaływanie można uczynić] dowolnego typu specjalistę, czy to będzie lekarz, sędzia, artysta, kupiec, a nawet i żebrak czy złodziej, bez względu na jego talenty, skłonności, zdolności, zadatki i rasę przodków.
Zapoznaj się z tekstem źródłowym i wykonaj ćwiczenie.
Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży gimnazjalnej i ich znaczenie rozwojowe – próba teoretycznej i empirycznej egzemplifikacjiDiana Baumrind (…) wyróżniła 3 style wychowawcze: permisywny ((…) oparty na miłości i pozytywnych więziach emocjonalnych, ograniczonej kontroli, niestawianiu wymagań, niekonsekwencji, braniu pod uwagę opinii dziecka, niskich kompetencjach komunikacyjnych rodziców – „wychowanie bezstresowe”), autorytatywny ((…) oparty na ciepłym i okazywanym stosunku emocjonalnym, powiązany z kontrolą, ale z poszanowaniem pragnień dziecka, oraz wymaganiami ukierunkowanymi na osiągnięcia, ustalonych jasnych regułach, rzeczywistym autorytecie popartym racjonalną argumentacją – „wychowanie racjonalne”) i autorytarny (oparty na sile, posłuszeństwie, surowości i dystansie wobec dziecka, braku pochwał, braku pytania o opinię dziecka, nadmiernych wymaganiach i kontroli – „wychowanie konserwatywne”).
Zapoznaj się z fragmentem tekstu i wykonaj ćwiczenie.
Socjalizacja odwrotna a dewaluacja autorytetu tradycjonalistycznegoW społeczeństwie, które ulega szybkim przemianom, starsze pokolenie ma ograniczone zdolności adaptacyjne, co związane jest z wiedzą i doświadczeniem z przeszłości. Młode osoby w kulturze prefiguratywnej koncentrują się przede wszystkim na teraźniejszości i przyszłości, są mniej związane z przeszłością (…). W związku z tym młodzi ludzie mają często różne od starszych pokoleń punkty widzenia, ze względu na ich odmienne układy odniesienia. (…)
Odwrócenie mechanizmów socjalizacyjnych sprawia, że (…) kreowanie kolejnych autorytetów staje się niemożliwe. Obecnie osoby młodsze uczą starszych, młodsze pokolenie, które lepiej radzi sobie z ciągłymi zmianami, dyktuje starszemu pokoleniu określony system norm, wartości czy wzorów kulturowych.