1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match their phrases with their meanings.

Połącz wyrazy z ich definicjami.

RxsoD3L2fVBaD
break Możliwe odpowiedzi: 1. a meeting in the beginning of the school day, 2. a room where you can change your clothes, 3. outside (not in the building), 4. a short period of rest when you can, for example, drink or eat assembly Możliwe odpowiedzi: 1. a meeting in the beginning of the school day, 2. a room where you can change your clothes, 3. outside (not in the building), 4. a short period of rest when you can, for example, drink or eat changing room Możliwe odpowiedzi: 1. a meeting in the beginning of the school day, 2. a room where you can change your clothes, 3. outside (not in the building), 4. a short period of rest when you can, for example, drink or eat outdoors Możliwe odpowiedzi: 1. a meeting in the beginning of the school day, 2. a room where you can change your clothes, 3. outside (not in the building), 4. a short period of rest when you can, for example, drink or eat
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the words and phrases below with their translations.

Połącz wyrazy i wyrażenia z ich tłumaczeniami.

RBMVJVJ7imTLk
corridor Możliwe odpowiedzi: 1. stołówka szkolna, 2. korytarz, 3. laboratorium, 4. mundurek szkolny, 5. szkoła dla dzieci w wieku 6–11 lat laboratory Możliwe odpowiedzi: 1. stołówka szkolna, 2. korytarz, 3. laboratorium, 4. mundurek szkolny, 5. szkoła dla dzieci w wieku 6–11 lat primary school Możliwe odpowiedzi: 1. stołówka szkolna, 2. korytarz, 3. laboratorium, 4. mundurek szkolny, 5. szkoła dla dzieci w wieku 6–11 lat school canteen Możliwe odpowiedzi: 1. stołówka szkolna, 2. korytarz, 3. laboratorium, 4. mundurek szkolny, 5. szkoła dla dzieci w wieku 6–11 lat school uniform Możliwe odpowiedzi: 1. stołówka szkolna, 2. korytarz, 3. laboratorium, 4. mundurek szkolny, 5. szkoła dla dzieci w wieku 6–11 lat
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Exercise 2

Match the words and phrases with the pictures.

Połącz ilustracje z odpowiednimi wyrażeniami.

RFgKUljL58qjW
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 3.09.2021], domena publiczna.
2
Exercise 3

Order the sentences to make a dialogue.

Uporządkuj zdania tak, aby powstał dialog.

R1DLaI2UBQO5n
Elementy do uszeregowania: 1. Really? So early? What time do you begin your lessons?, 2. At 7.30 a.m. I must leave my jacket in the changing room first. Then, I go to an assembly., 3. Hey, how are you?, 4. OK, call me after school. What time do you finish?, 5. At 2:45 p.m. but I have extracurricular activities until 4:00 p.m., 6. I see. Call me after 4:00 p.m. then!, 7. I’m fine, I’m going to school now.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 4

Read the sentences below and choose the correct answer. Only one answer is correct.

Przeczytaj poniższe zdania i wybierz właściwe odpowiedzi.

RP5ibaQksh0t3
1. After the lessons, I often have ... Możliwe odpowiedzi: 1. a lunch break., 2. extracurricular activities., 3. laboratories.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RqGCYeZVdLxEi
2. We must wear … at school . We can’t put on what we want. Możliwe odpowiedzi: 1. uniforms, 2. shorts, 3. jackets
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RjjLVNqsMoUGr
3. I leave my winter coat in a … I can’t take it to a classroom with me. Możliwe odpowiedzi: 1. laboratory, 2. school canteen, 3. changing room
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rovza7ClMOvJs
4. The school year has three … and then we have summer holiday. Możliwe odpowiedzi: 1. breaks, 2. lessons, 3. terms
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1PGA63I8VZJe
5. There’s a lunch break … every day, and we are not hungry during classes later in the day. Możliwe odpowiedzi: 1. in the morning, 2. at noon, 3. after school
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 5

Put the words in the correct order to make sentences.

Przeciągnij poniższe wyrazy/wyrażenia we właściwej kolejności tak, żeby utworzyć poprawne zdania.

REFmZ5fO4E8MN
1. 1. begin, 2. We, 3. our lessons, 4. at 7.451. begin, 2. We, 3. our lessons, 4. at 7.451. begin, 2. We, 3. our lessons, 4. at 7.451. begin, 2. We, 3. our lessons, 4. at 7.45.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1NKiukbVAIH3
2. 1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school1. do, 2. stay, 3. at, 4. you, 5. How long, 6. school?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RGBR12I4XhHwh
3. 1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have1. Do, 2. experiments, 3. you, 4. at, 5. school, 6. have?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1GBlFsSVJ3vH
4. 1. school, 2. to, 3. I, 4. go, 5. primary1. school, 2. to, 3. I, 4. go, 5. primary1. school, 2. to, 3. I, 4. go, 5. primary1. school, 2. to, 3. I, 4. go, 5. primary1. school, 2. to, 3. I, 4. go, 5. primary.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RUlg0jKADLXUH
5. 1. do, 2. outside, 3. How often, 4. go, 5. students1. do, 2. outside, 3. How often, 4. go, 5. students1. do, 2. outside, 3. How often, 4. go, 5. students1. do, 2. outside, 3. How often, 4. go, 5. students1. do, 2. outside, 3. How often, 4. go, 5. students?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1Tnz8QHOqsSs
6. 1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks1. My, 2. eat, 3. friends, 4. during, 5. break, 6. lunch, 7. a, 8. snacks.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Fill in the gaps using the words describing school life. The first letter is already given.

Przeczytaj poniższe zdania, a następnie uzupełnij luki, wiedząc, że podana jest pierwsza litera każdego wyrazu.

R1eyKbSOZyJdi
My school day starts at 8 o’clock. I go to the cTu uzupełnij room to leave my jacket. Then I start lTu uzupełnij. At noon, I have a long lunch bTu uzupełnij and go to the school cTu uzupełnij to have some snacks and talk with my friends. We often go oTu uzupełnij to play and relax if the weather is nice. In the afternoon I have a lTu uzupełnij where we do experiments with our teacher. I finish school at 3 p.m. and a school bus takes me home.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Translate the words in brackets to fill in the gaps in the text below.

Przetłumacz wyrazy z nawiasów, aby uzupełnić luki w poniższym tekście.

RsYXj6SeFqMP4
You can do many things Tu uzupełnij (podczas) the Tu uzupełnij (przerwy obiadowej). Of course, you can eat your meal, but you can also go Tu uzupełnij (na dwór) and play with your friends. Some children like to Tu uzupełnij (zostać) inside though, and study or relax!
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Solve the puzzle and give one‑sentence answers to the questions below.

Ułóż puzzle. Odpowiedz na pytania pełnym zdaniem.

R2iOE2O15PEFA
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 15.03.2022], domena publiczna.
  1. What do we call the time in the picture?

RuQc9lg6FQw5b
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
  1. What can you do during this time?

R1AqdeN1j7Sne
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
2
Exercise 8

Give one‑sentence answers to questions below.

Udziel jednozdaniowych odpowiedzi na poniższe pytania.

What time do you begin your lessons?

Do you like going to school?

How many hours do you spend at school?

Rb9B1aS106ayF
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 9

Describe your school day in an e‑mail to a friend from England. In the e‑mail:

  • write about what your day looks like;

  • describe what you do during the lunch break;

  • inform your friend about your extra activities.

Your answer shouldn't be longer than 50 words.

Opisz w e‑mailu do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii swój dzień w szkole. W liście napisz:

  • jak wygląda twój dzień;

  • co robisz podczas przerwy obiadowej;

  • czy chodzisz na zajęcia pozalekcyjne.

Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

RYlauror1RpHv
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.