Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Uporządkuj wymienione percepcje, dzieląc je na impresje i idee. impresje Możliwe odpowiedzi: 1. ból zęba, 2. wspomnienie nieprzyjemnej sytuacji – w kieszeni nie było telefonu, który zawsze się tam znajdował, 3. dźwięk przejeżdżającego samochodu, 4. wyobrażenie obiadu wywołane zapachem płynącym z kuchni, 5. uczucie żalu wywołane wspomnieniem zgubionego telefonu idee Możliwe odpowiedzi: 1. ból zęba, 2. wspomnienie nieprzyjemnej sytuacji – w kieszeni nie było telefonu, który zawsze się tam znajdował, 3. dźwięk przejeżdżającego samochodu, 4. wyobrażenie obiadu wywołane zapachem płynącym z kuchni, 5. uczucie żalu wywołane wspomnieniem zgubionego telefonu
Uporządkuj wymienione percepcje, dzieląc je na impresje i idee.
uczucie żalu wywołane wspomnieniem zgubionego telefonu, dźwięk przejeżdżającego samochodu, ból zęba, wspomnienie nieprzyjemnej sytuacji – w kieszeni nie było telefonu, który zawsze się tam znajdował, wyobrażenie obiadu wywołane zapachem płynącym z kuchni
impresje | |
---|---|
idee |
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Wyjaśnij, dlaczego według Hume’a nie możemy mieć absolutnej pewności, że twierdzenie: „wszystkie kruki są czarne” jest prawdziwe.
Ćwiczenie 8
Jakie konsekwencje epistemologiczne wyciągnął Hume z empiryzmu? Wskaż główną konsekwencję i wyjaśnij, dlaczego stanowisko empiryczne doprowadziło do niej Hume’a.