Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R1WRUf7QuwHIU1
Ćwiczenie 1
Wybierz dowolne angielskie słówko ze słowniczka i zapytaj kolegę o jego znaczenie.
R4I5VGn1VlB6s1
Ćwiczenie 2
Co określa główna liczba kwantowa? Możliwe odpowiedzi: 1. Określa spin elektronu., 2. Opisuje moment pędu elektronu., 3. Porcjuje energię elektronu.
RSsTDWWrYOsPS1
Ćwiczenie 3
Jakie wartości przyjmuje poboczna liczba kwantowa? Możliwe odpowiedzi: 1. od 0 do n-1, 2. –n do n, 3. 1/2
RyiDWxXE63B6A1
Ćwiczenie 4
Co robi magnetyczna spinowa liczba kwantowa? Możliwe odpowiedzi: 1. Określa spin elektronu., 2. Określa kształt orbitali., 3. Przyjmuje wartości 0, 1, n-1.
2
Ćwiczenie 5
R56I049mQdgFq
Główna liczba kwantowa dla pewnego elektronu wynosi 3. Jakie są możliwe wartości pozostałych liczb kwantowych? n= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1
l= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1,  l= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1,  l= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1
m= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1
ms= 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1 lub 1. +12, 2. 3, 3. 0, 4. od -2 do +2, 5. +2, 6. 1, 7. 2, 8. -1, 9. 0, 10. -2, 11. -12, 12. +1
21
Ćwiczenie 6

Uczeń opisał stan elektronu następującymi wartościami liczb kwantowych: n=4, l=4, m=2, ms=-12.

Znajdź błąd w podanym opisie.

R1d0HfIrZKm2P
Odpowiedź: (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7

Przy opisywaniu stanu elektronu w atomie obowiązuje zakaz Pauliego. Zgodnie z nim, w jednym atomie lub jonie nie mogą istnieć dwa elektrony o takich samych stanach kwantowych, czyli o takich samych wartościach wszystkich liczb kwantowych.

Czy można opisać dwa elektrony tymi samymi wartościami liczb kwantowych n, l i m?

R1RTrguUIWK2x
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R1VArllqSxTVr
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Ustal liczbę stanów kwantowych, kiedy n=3.

RRdQcOITIZUdE
Rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R50B4Tp4YIQAh
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 9

Czy możliwe jest istnienie elektronu, którego stan opisują następujące wartości liczb kwantowych:

  • n=2,

  • l=1,

  • ms=12,

  • m=3?

Odpowiedź uzasadnij

R17UReRPTqdZl
Odpowiedź: (Uzupełnij).