Sprawdź się
for( ; ; ) {instrukcja}
, 2. while(true) {instrukcja}
, 3. do {instrukcja} while(1)
, 4. for( ; true ; ) {instrukcja}
, 5. for( ; false ; ) {instrukcja}
break
oraz continue
? Możliwe odpowiedzi: 1. while
, 2. do...while
, 3. for
, 4. pętle nieskończonebreak
, 2. continue
, 3. switch
Co robi program opisany w postaci następującego algorytmu?
Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, i :=1. 3. Fioletowy romb, CZY i JEST MNIEJSZE OD 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA i PRZEZ 3 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, i++. 7. Jeśli tak, fioletowy romb, WYPISZ: i. 8. Niebieski prostokąt, PRZERWANIE INSTRUKCJĄ BREAK.
Co robi program opisany w postaci następującego algorytmu?
Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, a :=11. 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, CONTINUE 7. Niebieski prostokąt, a++. 8. Powrót do kroku 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 9. 5. Jeśli fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? Tak, fioletowy romb, WYPISZ: a. 10. Powrót do kroku 7. Niebieski prostokąt, a++.
Ile razy wykona się instrukcja continue
według przedstawionego algorytmu?
Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, a :=11. 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, CONTINUE 7. Niebieski prostokąt, a++. 8. Powrót do kroku 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 9. 5. Jeśli fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? Tak, fioletowy romb, WYPISZ: a. 10. Powrót do kroku 7. Niebieski prostokąt, a++.