1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R11kesPFcvcra1
Który z poniższych pseudokodów NIE przedstawia pętli nieskończonej? Możliwe odpowiedzi: 1. for( ; ; ) {instrukcja}, 2. while(true) {instrukcja}, 3. do {instrukcja} while(1), 4. for( ; true ; ) {instrukcja}, 5. for( ; false ; ) {instrukcja}
1
Ćwiczenie 2
Rudbb3g11ukVb1
W których pętlach można używać instrukcji break oraz continue? Możliwe odpowiedzi: 1. while, 2. do...while, 3. for, 4. pętle nieskończone
2
Ćwiczenie 3
R13h1YREGoIm82
Która instrukcja przerywa wykonywanie bieżącego cyklu pętli i rozpoczyna kolejny? Możliwe odpowiedzi: 1. break, 2. continue, 3. switch
R1Xoh2uMRIhTY2
Ćwiczenie 4
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 5
R4RUpGBhiioXe
Połącz w pary. Pojęcia: 1.zagnieżdżona pętla 2. iteracja 3. instrukcja break 4. instrukcja continue. Definicje: 1. pomija pozostałe instrukcje w danej iteracji i przechodzi do kolejnej, 2. przerywa działanie pętli, w której się znajduje, 3. pojedyncze wykonanie wszystkich operacji wewnątrz pętli, 4. pętla wywołana wewnątrz innej pętli iteracja
3
Ćwiczenie 6
R11f6xafzarEi
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Co robi program opisany w postaci następującego algorytmu?

Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, i :=1. 3. Fioletowy romb, CZY i JEST MNIEJSZE OD 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA i PRZEZ 3 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, i++. 7. Jeśli tak, fioletowy romb, WYPISZ: i. 8. Niebieski prostokąt, PRZERWANIE INSTRUKCJĄ BREAK.

RLE3Jk1TsW9GD
Możliwe odpowiedzi: 1. Wyświetli wszystkie liczby podzielne przez 3, należące do przedziału od 1 do 100., 2. Wyświetli jedną liczbę podzielną przez 3, należącą do przedziału od 1 do 100., 3. Nie wyświetli żadnej liczby.
3
Ćwiczenie 7
R1NpqlJ1FJfUM
Schemat blokowy przedstawiający pętle......
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Co robi program opisany w postaci następującego algorytmu?

Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, a :=11. 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, CONTINUE 7. Niebieski prostokąt, a++. 8. Powrót do kroku 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 9. 5. Jeśli fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? Tak, fioletowy romb, WYPISZ: a. 10. Powrót do kroku 7. Niebieski prostokąt, a++.

R1Hh6FgHUBfEz
Możliwe odpowiedzi: 1. Wyświetli liczby podzielne przez 4 z zakresu od 11 do 100., 2. Wyświetli liczby niepodzielne przez 4 z zakresu od 11 do 100., 3. Wyświetli jedną liczbę podzielną przez 4., 4. Wyświetli jedną liczbę niepodzielną przez 4.
3
Ćwiczenie 8
RNEd04Qxc36XR
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ile razy wykona się instrukcja continue według przedstawionego algorytmu?

Schemat blokowy pętli. 1. Zielony okrąg, START. 2. Niebieski prostokąt, a :=11. 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 4. Jeśli nie, czerwony okrąg, STOP. 5. Jeśli tak, fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? 6. Jeśli nie, niebieski prostokąt, CONTINUE 7. Niebieski prostokąt, a++. 8. Powrót do kroku 3. Fioletowy romb, CZY a JEST MNIEJSZE LUB RÓWNE 100? 9. 5. Jeśli fioletowy romb, CZY RESZTA Z DZIELENIA a PRZEZ 4 WYNOSI 0? Tak, fioletowy romb, WYPISZ: a. 10. Powrót do kroku 7. Niebieski prostokąt, a++.

RCBd8SAcUiTm7
Możliwe odpowiedzi: 1. 67, 2. 23, 3. 100