11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Napisz program, który obliczy i wyświetli tablicę prefikso‑sufiksów dla podanego wzorca. Swój algorytm przetestuj dla wzorca "AOAGDNMAOAGUIO".

Specyfikacja:

Dane:

  • tekst – wzorzec dla którego należy znaleźć tablicę prefikso‑sufiksów; ciąg znaków

Wynik:

Program wyświetla na wyjściu standardowym zawartość tablicaPrefiksoSufiksow - tablicy prefikso‑sufiksów dla podanego wzorca.

R10oWwoofR70r
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który wyświetli wszystkie pozycje, na których został znaleziony podany wzorzec w tekście. Użyj algorytmu KMP. Swoje rozwiązanie przetestuj dla napisu "AOAGDNMAOAGUIO" i wzorca "AOAG".

Specyfikacja:

Dane:

  • napis – tekst do przeszukania; ciąg znaków

  • wzorzec – wzorzec, który należy odnaleźć; ciąg znaków

Wynik:

Program wypisuje na standardowe wyjście wszystkie indeksy w tablicy napis od których rozpoczyna się wzorzec z tablicy wzorzec, oddzielone spacjami.

R1APcabAxqWZt
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który sprawdzi, czy słowa - elementy tablicy slowa - występują w podanym ciągu znaków tekst. Dla każdego słowa wypisz w osobnej linii TAK, jeśli występuje w tekście choć raz, lub NIE w przeciwnym wypadku.

Specyfikacja:

Dane:

  • tekst – tekst do przeszukania; ciąg znaków

  • slowa – tablica wzorców, dla których należy określić czy występują w tekście co najmniej raz czy też nie; tablica ciągów znaków

Wynik:

Dla każdego elementu tablicy slowa, program wypisuje na standardowe wyjście TAK, jeżeli występuje ono w tekście w zmienniej tekst co najmniej raz lub NIE, w przeciwnym razie.

R1aQO4r5SQbQV
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.