1
Pokaż ćwiczenia:

Materiał źródłowy do ćwiczeń 1–4

Polecenie 1

Zapoznaj się z tabelami, a następnie wykonaj ćwiczenia.

Tabela 1

produkt

waga

wartość

ananas

1

2

burak

7

3

cebula

3

5

Tablea 2

produkt

1

2

3

ananas

2

4

6

burak

2

4

6

cebula

2

4

6

Ćwiczenie 1
R1Dcc5gNnp1in
RejoiPNJQk4mb
Ćwiczenie 2
RRjsitZUdOvDt
Ćwiczenie 3
s
R1bo15o3AZQGx
Ćwiczenie 4
s

Materiał źródłowy do ćwiczeń 5–6

Polecenie 2

Zapoznaj się z tabelami, a następnie wykonaj ćwiczenia.

Tabela 3

część garderoby

waga

wartość

apaszka

3

2

bluzka

7

4

chinosy

3

8

dresy

9

7

espadryle

2

5

Tabela 4

część garderoby

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

apaszka

1

2

2

2

2

2

2

2

2

2

bluzka

0

0

2

2

2

2

4

4

4

6

chinosy

0

0

8

8

8

10

10

10

10

12

dresy

0

0

8

8

8

10

10

10

10

12

espadryle

0

5

8

8

13

13

13

15

15

15

Ćwiczenie 5
Rx2ifzc72nxsC
s
R5yj6Yxm1Xd94
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7

Dane są tablice:

Linia 1. wartości znak równości otwórz nawias kwadratowy 2 przecinek 7 przecinek 3 przecinek 2 przecinek 43 przecinek 6 zamknij nawias kwadratowy. Linia 2. wagi znak równości otwórz nawias kwadratowy 1 przecinek 5 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 7 zamknij nawias kwadratowy.
R1Wuc2tIn2yr5
s
R10m3mz9bSsSw2
Ćwiczenie 8
Jaką maksymalną wartość mozna uzyskac pakując przedmioty o wartościach zapisanych w tablicy values oraz wagach zapisanych w tablicy weights do plecaka o maksymalnej wadze równej 14.

values[6] = {2, 7, 3, 2, 43, 6}
weights[6] = {1, 5, 2, 3, 4, 7}
Maksymalna wartość przedmiotów, jaką można uzbierać, pakując przedmioty do plecaka, wynosi Tu uzupełnij.
RVJNx9FZEIoxv3
Ćwiczenie 9
Zaznacz stwierdzenia prawdziwe dla programowania dynamicznego. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to technika rozwiązywania problemów z nakładającymi się podproblemami, 2. Każdy problem podrzędny jest rozwiązywany tylko raz, a wynik każdego problemu podrzędnego jest przechowywany w tabeli, 3. Nieprawidłowa odpowiedź C, 4. Metoda jest używana w problemach optymalizacyjnych
RNhWTgZw9Q6cD3
Ćwiczenie 10
Wstaw w tekst brakujące fragmenty. Programowanie dynamiczne jest podobne do metody 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy, jeśli chodzi o dzielenie dużego problemu na problemy podrzędne. Tutaj jednak każdy problem 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy jest rozwiązany 1. główny, 2. podrzędny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Ważną aspektem dynamicznego programowania jest 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Przechowujemy rozwiązania podproblemów w tabeli, abyśmy nie musieli wielokrotnie obliczać wyniku 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy podproblemu.
RGSFndTOzKTxu
Ćwiczenie 11
W ogólnym problemie plecakowym: Możliwe odpowiedzi: 1. nie możemy brać ułamkowych części przedmiotów, 2. mamy nieograniczoną liczbę sztuk każdego przedmiotu, 3. możemy wziąć tylko edną sztukę danego przedmiotu, 4. waga przedmiotu równa się jego wartości