Jaką maksymalną wartość mozna uzyskac pakując przedmioty o wartościach zapisanych w tablicy values oraz wagach zapisanych w tablicy weights do plecaka o maksymalnej wadze równej 14.
values[6] = {2, 7, 3, 2, 43, 6} weights[6] = {1, 5, 2, 3, 4, 7} Maksymalna wartość przedmiotów, jaką można uzbierać, pakując przedmioty do plecaka, wynosi Tu uzupełnij.
Jaką maksymalną wartość mozna uzyskac pakując przedmioty o wartościach zapisanych w tablicy values oraz wagach zapisanych w tablicy weights do plecaka o maksymalnej wadze równej 14.
values[6] = {2, 7, 3, 2, 43, 6} weights[6] = {1, 5, 2, 3, 4, 7} Maksymalna wartość przedmiotów, jaką można uzbierać, pakując przedmioty do plecaka, wynosi Tu uzupełnij.
RVJNx9FZEIoxv3
Ćwiczenie 9
Zaznacz stwierdzenia prawdziwe dla programowania dynamicznego. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to technika rozwiązywania problemów z nakładającymi się podproblemami, 2. Każdy problem podrzędny jest rozwiązywany tylko raz, a wynik każdego problemu podrzędnego jest przechowywany w tabeli, 3. Nieprawidłowa odpowiedź C, 4. Metoda jest używana w problemach optymalizacyjnych
RNhWTgZw9Q6cD3
Ćwiczenie 10
Wstaw w tekst brakujące fragmenty. Programowanie dynamiczne jest podobne do metody 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy, jeśli chodzi o dzielenie dużego problemu na problemy podrzędne. Tutaj jednak każdy problem 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy jest rozwiązany 1. główny, 2. podrzędny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Ważną aspektem dynamicznego programowania jest 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Przechowujemy rozwiązania podproblemów w tabeli, abyśmy nie musieli wielokrotnie obliczać wyniku 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy podproblemu.
Wstaw w tekst brakujące fragmenty. Programowanie dynamiczne jest podobne do metody 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy, jeśli chodzi o dzielenie dużego problemu na problemy podrzędne. Tutaj jednak każdy problem 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy jest rozwiązany 1. główny, 2. podrzędny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Ważną aspektem dynamicznego programowania jest 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy. Przechowujemy rozwiązania podproblemów w tabeli, abyśmy nie musieli wielokrotnie obliczać wyniku 1. główny, 2. podrzęwny, 3. podejmowanie kroku lokalnie optymalnego, 4. tylko raz, 5. zachłannej, 6. "dziel i zwyciężaj", 7. memoryzacja, 8. tego samego, 9. wiele razy podproblemu.
RGSFndTOzKTxu
Ćwiczenie 11
W ogólnym problemie plecakowym: Możliwe odpowiedzi: 1. nie możemy brać ułamkowych części przedmiotów, 2. mamy nieograniczoną liczbę sztuk każdego przedmiotu, 3. możemy wziąć tylko edną sztukę danego przedmiotu, 4. waga przedmiotu równa się jego wartości